Lediga jobb som Marknadsplanerare i Luleå

Se lediga jobb som Marknadsplanerare i Luleå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Luleå som finns hos arbetsgivaren.

Projektledare Rebranding till produktionsföretag

Ansök    Nov 20    Adecco Sweden AB    Marknadsplanerare
Har du erfarenhet av projektledning inom större organisationer, gärna internationellt? Letar du efter nya utmaningar med mycket eget ansvar, då är detta jobbet för dig! Vi söker nu en projektledare inom rebranding. Om tjänsten Som projektledare driver du ett spännande projekt inom rebranding av företagets produkter. Du leder ett viktigt arbete i att säkerställa företagets varumärkesidentitet. Arbetet består av att leda projekt där logotyper, produktbeskri... Visa mer
Har du erfarenhet av projektledning inom större organisationer, gärna internationellt? Letar du efter nya utmaningar med mycket eget ansvar, då är detta jobbet för dig! Vi söker nu en projektledare inom rebranding.

Om tjänsten
Som projektledare driver du ett spännande projekt inom rebranding av företagets produkter. Du leder ett viktigt arbete i att säkerställa företagets varumärkesidentitet. Arbetet består av att leda projekt där logotyper, produktbeskrivningar samt teknisk dokumentation följer marknads- och branschkrav. I rollen tar du ägandeskap över projekt gentemot interna avdelningar för att driva igenom rebranding-arbetet samt säkerställer leverans av dessa. Du arbetar koordinerande i ett stort kontaktnät internt, både internationellt och nationellt. Intressenter i projektet är bland annat avdelningar som marknad, legal och engineering. Du har ett slutansvar över att framtaget marknadsmaterial och logotyper är visuellt tilltalande och användarvänligt gentemot användare av företagets produkter.

I arbetet förväntas du undersöka möjligheten att nyttja AI som verktyg i arbetet.

I din roll som projektledare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Projektledning
- Koordinering och arbetsfördelning
- Säkerställa marknads och dokumentationskrav

Arbetet är förlagt till kontorstider. 

Om dig
Vi söker dig som är en erfaren projektledare, vi ser gärna att du arbetat i anslutning till marknad med produkt, kommunikation och logotyper. För att lyckas i rollen har du förståelse för flertalet interna intressenters krav. I rollen arbetar du nära tekniska system och verktyg där InDesign är ett av verktygen. Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är en förutsättning i rollen. Intresse och erfarenhet av innovativa digitala verktyg så som machine learning och AI är meriterande.

Vidare ser vi att du är en drivande person som skapar engagemang och förutsättningar att möta leveranskrav. Du tar ett naturligt ägandeskap över projekten och säkerställer att slutresultatet möter branschens hårt ställda krav.

Viktigt för tjänsten är:
- Engagemang
- Samarbete
- Koordineringsförmåga
- Kravställande
- Öga för estetik

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Filip Johansson, 073 684 70 01, [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Projektledare, Projektledning, Marknad, Adecco, Luleå, Indesign, AI Visa mindre

Lokalplanerare till Luleå Kommun

Ansök    Feb 15    Luleå kommun    Marknadsplanerare
LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + GRÖN INDUSTRI + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + DRÖMARBETE + TRYGGHET + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + LIVSPUSSEL + SPELA ROLL + DU Vill du också spela roll? Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare och är en stad med stor framtidstro. Alla våra yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad, vi skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle och livskvalitet för dagens och morgondagens Luleåb... Visa mer
LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + GRÖN INDUSTRI + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + DRÖMARBETE + TRYGGHET + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + LIVSPUSSEL + SPELA ROLL + DU

Vill du också spela roll? Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare och är en stad med stor framtidstro. Alla våra yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad, vi skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle och livskvalitet för dagens och morgondagens Luleåbor.

Avdelning fastighetsförvaltning och verksamhetsnära service inom Stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för bland annat drift och underhåll av fastigheter. Avdelningen har en högst påtaglig inverkan på hur våra medborgare och besökare upplever sin vardag på arbetet, i skolan och i föreningslokalen. Sektionen ansvarar för driften av ca 660 000 kvm lokal och bostadsyta.

Vi erbjuder trevliga arbetskamrater, nybyggda arbetslokaler, kompetensutveckling och goda anställningsvillkor. I den här rollen är du anställd på sektion fastighetsutveckling som arbetar med lokalplanering, investeringsprojekt i tidiga skeden, processledning, systemförvaltning etc.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Nylund via e-post: [email protected].

ARBETSUPPGIFTER
Som lokalplanerare vid sektion Fastighetsutveckling arbetar du aktivt och nära med verksamheten inom uppdrag/projekt som omfattar strategisk lokalplanering, strategisk rådgivning inom området, utredningar i tidiga skeden samt med hyresjuridiska frågor.

Du är mycket ansvarstagande, driven och självgående i ditt arbete. Vågar ta initiativ och är kreativ i din roll. Du är serviceinriktad med en personlig mognad och kan kommunicera tydligt. Vidare bidrar du aktivt till avdelningen och sektionens övergripande mål.

I ditt dagliga arbete genomför du bland annat:
• Upprättar lokalförsörjningsplan
• Juridiskt stöd inom avdelningen, främst gällande fastighetsrätt och hyresjuridik
• Samordna och tillgodose kommunala verksamheters behov av ändamålsenliga lokaler, genom utveckling, köp eller inhyrning. Avveckling av lokaler genom försäljning eller rivning. Lokalbankens utveckling över tid mot ställda mål.
• Ansvar för omvärldsbevakning inom ditt område och att följa den lokala fastighetsmarknaden.
• Bereda ärenden för beslut inom olika områden (ledningsbeslut, nämndsbeslut eller dylikt)
• Kvalificerade utredningar och uppföljningar inom olika områden
• Deltar i olika utvecklingsgrupper

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har relevant dokumenterad utbildning, lämpligen högskolebaserad utbildning i rättsvetenskap, juridik, ekonomi eller motsvarande erfarenheter som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga. Du har tidigare erfarenhet av arbete med hyresjuridiska frågor, fastighetsrätt, förhandlingar, strategiskt arbete och lokalplanering. Vidare ser vi att du har kunskaper i processföring i hyresnämnd/domstol.

Som person är du mycket ansvarstagande, driven och självgående i ditt arbete. Du vågar ta initiativ och är kreativ i din roll. Du är serviceinriktad med en personlig mognad och kan kommunicera tydligt. Du har en pedagogisk förmåga att föra ut budskap och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Vidare är du duktig i Officesystem och digital kommunikation.

Krav är B-körkort.

ÖVRIGT
Tillsammans spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vi vill skapa goda förutsättningar för dig och ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm.

Tillsammans jobbar vi för Framtidens Luleå med plats för minst 100 000 Luleåbor. Just nu pågår en omställning och nyetablering av industrin här i norr. Industrierna ställer om till fossilfri produktion och förutsättningarna finns här hos oss. Det innebär stora möjligheter för vår kommun att skapa mer Luleå för fler Luleåbor och öka takten i samhällsutvecklingen. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå!

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Tips!
Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se
Nyfiken på jobb? www.jobbailuleakommun.se
Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn Visa mindre

Projektledare inom marknadsföring och employer branding

Ansök    Maj 5    Wikan Personal AB    Marknadsplanerare
Vi på Norr Media är på jakt efter vår nästa kollega. Den här gången söker vi en projektledare som ska driva vårt arbete med att hjälpa våra kunder med marknadsföring och arbetsgivarvarumärket. Den vi söker kommer att vara huvudansvarig för vår bearbetning av arbetsgivare som har ett akut eller framtida behov av att rekrytera och anställa personal.Till din hjälp har du Norr Medias affärsutvecklare, medierådgivare, kommunikatörer och producenter. I rekryter... Visa mer
Vi på Norr Media är på jakt efter vår nästa kollega. Den här gången söker vi en projektledare som ska driva vårt arbete med att hjälpa våra kunder med marknadsföring och arbetsgivarvarumärket.

Den vi söker kommer att vara huvudansvarig för vår bearbetning av arbetsgivare som har ett akut eller framtida behov av att rekrytera och anställa personal.Till din hjälp har du Norr Medias affärsutvecklare, medierådgivare, kommunikatörer och producenter. I rekryteringen kommer vi att prioritera personlig lämplighet. Det är meriterande med erfarenhet från kvalificerad försäljning/rådgivning samt rekrytering, men inget absolut krav. Det viktigaste vi söker är rätt driv, rätt inställning och att du delar vår ambition att säkerställa kundens resultat. Du ska vara uppfylld av självförtroende över vår dokumenterade förmåga att leverera kundnytta.

Om företaget
Norr Media är ett komplett mediehus i nordligaste Sverige. Vi har både redaktionell och kommersiell verksamhet. Dessutom äger vi distributionsbolaget Svensk Hemleverans och tryckeribolaget Tryck i Norrbotten. Hos oss finns engagerade medierådgivare, affärsutvecklare, formgivare, kommunikatörer, journalister, producenter av film och distributörer. Med våra välkända varumärken och vår kunniga personal kan vi erbjuda dig som företagare ett brett utbud av olika medier. Nya som gamla, digitala som analoga.

Norrbotten och norra Västerbotten är Sveriges mest expansiva region just nu.Tillväxten är mycket stark och flertalet stora industrietableringar har inletts och planeras. Den historiska sanningen att arbetskraften tvingas lämna norra Sverige för att få jobb är just - historia. Nu och framåt är det inte brist på arbete som är problemet, utan tvärtom bristen på
arbetskraft . Att attrahera och anställa de rätta personerna med rätt inställning, ambition och kompetens kräver mer än en attraktiv rekryteringsannons. Det handlar om att skapa
en röd tråd som även involverar att jobba med ditt arbetsgivarvarumärken. Det centrala är att nå ut med berättelsen om varumärket och arbetsplatsen. De flesta arbetsgivare behöver
hjälp med att berätta sin egen historia, formulera och paketera den optimalt och sedan nå ut med den till rätt målgrupp. Allt detta är vi på Norr Media experter på. Vi har affärsutvecklare som kan allt om varumärkesarbete, kommunikatörer som kan berätta historien om arbetsplatsen och kanaler med oslagbar räckvidd och effekt, både egna och andras.

Dina arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du vara en spindel i nätet för vårt arbete med marknadsföring och employer branding kopplat till rekrytering. Den vi söker kommer att vara huvudansvarig för vår bearbetning av arbetsgivare som har ett akut eller framtida behov av att rekrytera och anställa personal. Till din hjälp har du Norr Medias affärsutvecklare, medierådgivare, kommunikatörer och producenter.

Som projektledare kommer du att vara ute hos arbetsgivarna och vara deras främsta rådgivare när det kommer till rekrytering. I din portfölj har du Norr Medias alla förmågor och kanaler, samt vid behov även våra partners kanaler, och kan därmed erbjuda alla arbetsgivare en lösning på sina rekryteringsbehov.


Din bakgrund/Dina egenskaper
Det är meriterande med erfarenhet från kvalificerad försäljning/rådgivning samt rekrytering, men inget absolut krav. I rekryteringen kommer vi att prioritera personlig lämplighet. Det är därför absolut viktigast att du har rätt driv, rätt inställning och att du delar vår ambition att säkerställa kundens resultat. En annan viktig egenskap för rollen som projektledare är god förmåga att knyta nya kontakter och utveckla långsiktiga relationer. Det är även viktigt att du är affärsmässig, prestigelös och flexibel.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid, Tillsvidare
Sista ansökningsdag: 2021-05-25
Placeringsort: Skellefteå, Piteå eller Luleå

I denna rekrytering samarbetar Norr Media med Wikan Personal AB.
Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se
Information om tjänsten lämnas av Ellen Berg, 0910-77 09 85 alt [email protected]

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Customer Success Manager till FDT System AB

Ansök    Mar 16    Adecco Sweden AB    Marknadsplanerare
Är du en driven relationsskapare med kunskaper inom IT? Ta chansen att få arbeta i en spännande och utvecklande roll på FDT System AB. Om tjänsten I rollen som Customer Success Manager arbetar du strategiskt och långsiktigt för att upprätthålla en stark relation och öka kundnöjdheten hos våra kunder. Du skapar samarbetsformer och generar nya perspektiv och innovativa idéer för att göra våra kunder framgångsrika. Du arbetar i en nyckelroll där du har ett t... Visa mer
Är du en driven relationsskapare med kunskaper inom IT? Ta chansen att få arbeta i en spännande och utvecklande roll på FDT System AB.

Om tjänsten
I rollen som Customer Success Manager arbetar du strategiskt och långsiktigt för att upprätthålla en stark relation och öka kundnöjdheten hos våra kunder. Du skapar samarbetsformer och generar nya perspektiv och innovativa idéer för att göra våra kunder framgångsrika. Du arbetar i en nyckelroll där du har ett tätt samarbete med våra kunder, dina kollegor och våra samarbetsparters.

Som Customer Success Manager hos oss kommer dina dagar att fyllas med kundkontakter och att ta med feedback från våra kunder till vår egen organisation om förbättringar eller andra förslag kring våra produkter. Du driver och utvecklar ständigt våra kundrelationer och ansvarar för löpande avstämningar. Utöver kundkontakter så arbetar du en del med statistik, du följer trender, analyserar och identifierar potentiella risker.

Rollen som Customer Success Manager är ny på FDT och du kommer få möjlighet att sätta ramarna och skapa rollen tillsammans med oss, och du kommer få möjlighet att utvecklas och få utrymme för nytänkande, i projekt med andra och självständigt.

Du arbetar på FDT´s huvudkontor i centrala Luleå. Du arbetar tätt tillsammans med alla inom företaget och du rapporterar till bolagets Kundtjänstchef.

Om dig
Du har ett stort driv, är nyfiken och har förmågan att ta egna initiativ. Du är förtroendeingivande och du strävar alltid efter att överträffa dina kunders förväntan. Du är prestigelös, flexibel, uppskattar ordning men kan finna dig i röran på vägen dit. Som person är du en lagspelare, positiv och har nära till skratt, vi ser gärna att du bjuder på dig själv.

Vidare ser vi att du har ett stort tekniskt intresse. Du har en bakgrund inom IT och kanske har du också arbetat som kundansvarig eller haft en liknande roll inom försäljning.

Du har en god kommunikativ förmåga och kan tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska. Du har goda kunskaper inom MS Office, framförallt inom Excel och Powerpoint.

Viktigt för tjänsten är;
- Bakgrund inom IT
- Relationskapande
- Söker nya perspektiv och idéer
- Engelska språket
- MS-Office

Om du önskar en arbetsplats med öppet klimat och korta beslutsvägar, där du får mycket eget ansvar och där vi hjälps åt, då kommer du att trivas hos oss!

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

FDT System AB
FDT är en helhetsleverantör av affärs- och butiksdatasystem till företag, kedjor och fristående butiker. Vi utvecklar vår programvara själva och har idag ca 1300 företag som kunder. Sedan april 2019 är FDT en oberoende affärsenhet inom TSS, Total Specific Solutions. Vi finns i Luleå och Stockholm och har idag 20 anställda. Läs mer på www.fdt.se.

Total Specific Solutions (TSS)
Total Specific Solutions is a leading European provider of IT business solutions and consists of independent business units that deliver products and services to their specific vertical market segments. This market expertise is based on decades of experience. TSS is active in the verticals healthcare, local and central government, financial and legal services, accountancy, agriculture, automotive, construction, education, hospitality, manufacturing, maritime, mobility, real estate and retail. TSS is part of Topicus.com Inc, a public company listed on the Canadian TSX Venture Exchange. Topicus.com Inc is part of the ecosystem of Constellation Software Inc (CSI), a global provider of vertical business solutions.
More information can be found on the website: www.totalspecificsolutions.com

Om rekryteringsprocessen
FTD har i denna rekryteringsprocess valt att samarbeta med Adecco.

Rekryteringsarbetet sker löpande med sista ansökningsdag 2021-04-11.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen hör av dig.

Rekryteringskonsult Adecco:
Johanna Stighall på 073-684 73 81 eller [email protected]

Har du frågor angående registrering av din ansökan, var god kontakta Adeccos support via
[email protected]

Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Customer Success Manager till FDT System AB

Ansök    Apr 16    Adecco Sweden AB    Marknadsplanerare
Är du en driven relationsskapare med kunskaper inom IT? Ta chansen att få arbeta i en spännande och utvecklande roll på FDT System AB. Om tjänsten I rollen som Customer Success Manager arbetar du strategiskt och långsiktigt för att upprätthålla en stark relation och öka kundnöjdheten hos våra kunder. Du skapar samarbetsformer och generar nya perspektiv och innovativa idéer för att göra våra kunder framgångsrika. Du arbetar i en nyckelroll där du har ett t... Visa mer
Är du en driven relationsskapare med kunskaper inom IT? Ta chansen att få arbeta i en spännande och utvecklande roll på FDT System AB.

Om tjänsten
I rollen som Customer Success Manager arbetar du strategiskt och långsiktigt för att upprätthålla en stark relation och öka kundnöjdheten hos våra kunder. Du skapar samarbetsformer och generar nya perspektiv och innovativa idéer för att göra våra kunder framgångsrika. Du arbetar i en nyckelroll där du har ett tätt samarbete med våra kunder, dina kollegor och våra samarbetsparters.

Som Customer Success Manager hos oss kommer dina dagar att fyllas med kundkontakter och att ta med feedback från våra kunder till vår egen organisation om förbättringar eller andra förslag kring våra produkter. Du driver och utvecklar ständigt våra kundrelationer och ansvarar för löpande avstämningar. Utöver kundkontakter så arbetar du en del med statistik, du följer trender, analyserar och identifierar potentiella risker.

Rollen som Customer Success Manager är ny på FDT och du kommer få möjlighet att sätta ramarna och skapa rollen tillsammans med oss, och du kommer få möjlighet att utvecklas och få utrymme för nytänkande, i projekt med andra och självständigt.

Du arbetar på FDT´s huvudkontor i centrala Luleå. Du arbetar tätt tillsammans med alla inom företaget och du rapporterar till bolagets Kundtjänstchef.

Om dig
Du har ett stort driv, är nyfiken och har förmågan att ta egna initiativ. Du är förtroendeingivande och du strävar alltid efter att överträffa dina kunders förväntan. Du är prestigelös, flexibel, uppskattar ordning men kan finna dig i röran på vägen dit. Som person är du en lagspelare, positiv och har nära till skratt, vi ser gärna att du bjuder på dig själv.

Vidare ser vi att du har ett stort tekniskt intresse. Du har en bakgrund inom IT och kanske har du också arbetat som kundansvarig eller haft en liknande roll inom försäljning.

Du har en god kommunikativ förmåga och kan tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska. Du har goda kunskaper inom MS Office, framförallt inom Excel och Powerpoint.

Viktigt för tjänsten är;
- Bakgrund inom IT
- Relationskapande
- Söker nya perspektiv och idéer
- Engelska språket
- MS-Office

Om du önskar en arbetsplats med öppet klimat och korta beslutsvägar, där du får mycket eget ansvar och där vi hjälps åt, då kommer du att trivas hos oss!

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

FDT System AB
FDT är en helhetsleverantör av affärs- och butiksdatasystem till företag, kedjor och fristående butiker. Vi utvecklar vår programvara själva och har idag ca 1300 företag som kunder. Sedan april 2019 är FDT en oberoende affärsenhet inom TSS, Total Specific Solutions. Vi finns i Luleå och Stockholm och har idag 20 anställda. Läs mer på www.fdt.se.

Total Specific Solutions (TSS)
Total Specific Solutions is a leading European provider of IT business solutions and consists of independent business units that deliver products and services to their specific vertical market segments. This market expertise is based on decades of experience. TSS is active in the verticals healthcare, local and central government, financial and legal services, accountancy, agriculture, automotive, construction, education, hospitality, manufacturing, maritime, mobility, real estate and retail. TSS is part of Topicus.com Inc, a public company listed on the Canadian TSX Venture Exchange. Topicus.com Inc is part of the ecosystem of Constellation Software Inc (CSI), a global provider of vertical business solutions.
More information can be found on the website: www.totalspecificsolutions.com

Om rekryteringsprocessen
FTD har i denna rekryteringsprocess valt att samarbeta med Adecco.

Rekryteringsarbetet sker löpande med sista ansökningsdag 2021-04-30.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen hör av dig.

Rekryteringskonsult Adecco:
Johanna Stighall på 073-684 73 81 eller [email protected]

Har du frågor angående registrering av din ansökan, var god kontakta Adeccos support via
[email protected]

Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre