Lediga jobb som Redovisningsassistent i Luleå

Se lediga jobb som Redovisningsassistent i Luleå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Luleå som finns hos arbetsgivaren.

Redovisningsassistent till OK Norrbotten

Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar i framtiden behöver vår affär förändras i grunden. Vi arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framti... Visa mer
Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar i framtiden behöver vår affär förändras i grunden. Vi arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!

Är du den redovisningsassistent som ska förstärka vårt gäng på OK Norrbottens föreningskontor i Luleå? Vi är 8 medarbetare på föreningskontoret som varje dag arbetar för att ge service till våra 18 bemannade OKQ8-stationer runt om i Norrbotten.

Om du börjar jobba hos oss kommer du att tillhöra det administrativa teamet som består av både ekonomi- och HR-kompetens.

Som redovisningsassistent hos oss kommer du att arbeta med bland annat:

-
Löpande redovisning inklusive att upprätta och läsa in bokföringsordrar.

-
Avstämning av balanskonton och dagskassor.

-
Upprätta underlag för skötsel- och arrendeersättningar.

-
Fakturering av lokalhyror och hyrbilar.


Den här tjänsten är tillsvidare och på heltid, med tillträde så snart som möjligt.

OK Norrbotten arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Vi söker

Vår ekonomiavdelning jobbar tätt tillsammans så att du har god samarbetsförmåga är något vi värdesätter högt. Du är ansvarstagande, noggrann och har lätt för att skapa och upprätthålla ett strukturerat arbetssätt.

Vi tror att du har några års erfarenhet av redovisningsarbete och är van att självständigt arbeta med redovisning och avstämningar. Du har goda kunskaper i Excel och om du dessutom har erfarenhet av att jobba i Microsoft Dynamics AX är det meriterande.

Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med våra stationer runt om i länet ser vi det som en självklarhet att du tycker om att ge högklassig service och att du är bekväm med att kommunicera på svenska i båda tal och skrift.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Här kan du ta del av vad vi erbjuder som arbetsgivare, både för att attrahera och behålla medarbetare.

-
Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vi har en platt organisation och ett flexibelt arbetssätt.

-
Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.

-
Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.

-
Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt. Visa mindre

Redovisningsassistent till Eco Consulting

Vi söker nu en redovisningsassistent som får möjlighet att arbeta i ett bolag med snabb tillväxt och korta beslutsvägar. Ekonomi är vår passion och vi vill inte bara vara en ekonomibyrå utan även vara en partner och ett bollplank både vid expansion och vid avveckling. Vi vill konsultera vid tillväxt och vara företagens förlängda arm inom ekonomiområdet för att kunderna ska kunna möta framtidens behov på bästa sätt. Våra kunder uppskattar det vi gör på Eco... Visa mer
Vi söker nu en redovisningsassistent som får möjlighet att arbeta i ett bolag med snabb tillväxt och korta beslutsvägar. Ekonomi är vår passion och vi vill inte bara vara en ekonomibyrå utan även vara en partner och ett bollplank både vid expansion och vid avveckling. Vi vill konsultera vid tillväxt och vara företagens förlängda arm inom ekonomiområdet för att kunderna ska kunna möta framtidens behov på bästa sätt.

Våra kunder uppskattar det vi gör på Eco consulting och vi har en fin kundstock som växer. Det finns med rätt engagemang möjligheter att växa i rollen och så småningom anta rollen som redovisningsekonom.

Din dag kommer variera men en stor del kommer att bestå av löpande redovisning och rådgivning samt att utveckla relationer med våra kunder. Det kommer även att innebära att arbeta med attestflöden, kontoplaner, periodiseringar och representationsregler. Löpande avstämningar kommer vara en del av din vardag där även bokslut och enklare lönehantering kan förekomma. Eftersom vi är ett team som vill utveckla varandra, så kommer du även att supportera dina kollegor. Vi uppskattar om du arbetar strukturerat med ett lösningsorienterad mindset för att kunna hantera utmanande arbetsuppgifter. Vi söker en trygg person som kommer att bidra och komplettera vårt team så vi kan fortsätta utveckla oss själva.

Krav

• Ekonomisk utbildning eller likvärdig erfarenhet från arbetslivet
• Kunna kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Önskemål

• Kan du hantera någon av Fortnox eller Hogia/Visma lön så är det meriterande

I denna process samarbetar vi med John Bergmark på Culpeo People & Culture, har du några frågor så har du Johns kontaktuppgifter nedan. Denna tjänst kan tillsättas innan sista ansökningsdagen, tveka inte med din ansökan. Visa mindre

Redovisningsassisten till Ekonomistöd, Boden

På Region Norrbottens ekonomistödsavdelning arbetar erfarna medarbetare med att ge råd och stöd till verksamheten i olika ekonomiska frågor. Här arbetar vi långsiktigt och har ett nära samarbete med andra avdelningar runt om i organisationen för att Region Norrbotten ska hålla en hög kvalité. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Vi söker Brinner du för att arbeta med bokföring, redovisningsfrågor samt faktureri... Visa mer
På Region Norrbottens ekonomistödsavdelning arbetar erfarna medarbetare med att ge råd och stöd till verksamheten i olika ekonomiska frågor. Här arbetar vi långsiktigt och har ett nära samarbete med andra avdelningar runt om i organisationen för att Region Norrbotten ska hålla en hög kvalité. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter.



Vi söker

Brinner du för att arbeta med bokföring, redovisningsfrågor samt fakturering? Då har vi rollen för dig på Region Norrbotten när vi nu söker en Redovisningsassistent.


För rollen ser vi att du har följande kvalifikationer:

- Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning alternativt motsvarande utbildning- eller kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Goda kunskaper om redovisningsregler

- God datavana

- Har tidigare erfarenhet av arbete inom redovisning eller ekonomiadministration

- Har goda språkliga kunskaper i svenska, både i tal och skrift


Det är meriterande om du:

- Har erfarenhet av arbete i ekonomisystem i offentlig verksamhet



Som person är du självgående och strukturerad i ditt arbete, du är kvalitetsmedveten och har en pedagogisk insikt för hur människor tar till sig kunskap. Vidare är du lojal och uttrycker en positiv attityd till ditt arbete samtidigt som du är flexibel och ser möjligheter. Vi uppmanar till kreativitet och nytänkande på Region Norrbotten där du tillsammans med andra har möjlighet att påverka ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.



Det här får du arbeta med

Som redovisningsassistent kommer du att få arbeta med löpande redovisning, bokslut och myndighetsredovsining. Exempel på uppgifter är upprättande av underlag för redovisning av kapitalförvaltning, projektredovisning, internredovisning, kontoavstämningar, samt redovisning av skatter och avgifter. Arbetet innefattar även till viss del handläggning av utbetalningar, bidrag, attester och investeringar samt upprättande av statistik och utredningar av olika slag. Du förväntas vara ett stöd till regionens verksamheter i redovisningsfrågor samt hålla i utbildningar. Arbetet styrs av deadlines och beslut fattas utifrån regelverk. Du kommer arbeta både självständigt och i grupp, alltid med kvalitet och effektivitet i fokus.



Det här erbjuder vi dig

- En spännande arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter

- Flexibel arbetstid 

- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård

- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag

- Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/


Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag - fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsassistent till Eco Consulting

Vi söker nu en redovisningsassistent som får möjlighet att arbeta i ett bolag med snabb tillväxt och korta beslutsvägar. Ekonomi är vår passion och vi vill inte bara vara en ekonomibyrå utan även vara en partner och ett bollplank både vid expansion och vid avveckling. Vi vill konsultera vid tillväxt och vara företagens förlängda arm inom ekonomiområdet för att kunderna ska kunna möta framtidens behov på bästa sätt. Våra kunder uppskattar det vi gör på Eco... Visa mer
Vi söker nu en redovisningsassistent som får möjlighet att arbeta i ett bolag med snabb tillväxt och korta beslutsvägar. Ekonomi är vår passion och vi vill inte bara vara en ekonomibyrå utan även vara en partner och ett bollplank både vid expansion och vid avveckling. Vi vill konsultera vid tillväxt och vara företagens förlängda arm inom ekonomiområdet för att kunderna ska kunna möta framtidens behov på bästa sätt.

Våra kunder uppskattar det vi gör på Eco consulting och vi har en fin kundstock som växer. Det finns med rätt engagemang möjligheter att växa i rollen och så småningom anta rollen som redovisningsekonom.

Din dag kommer variera men en stor del kommer att bestå av löpande redovisning och rådgivning samt att utveckla relationer med våra kunder. Det kommer även att innebära att arbeta med attestflöden, kontoplaner, periodiseringar och representationsregler. Löpande avstämningar kommer vara en del av din vardag där även bokslut och enklare lönehantering kan förekomma. Eftersom vi är ett team som vill utveckla varandra, så kommer du även att supportera dina kollegor. Vi uppskattar om du arbetar strukturerat med ett lösningsorienterad mindset för att kunna hantera utmanande arbetsuppgifter. Vi söker en trygg person som kommer att bidra och komplettera vårt team så vi kan fortsätta utveckla oss själva.

Krav

• Ekonomisk utbildning eller likvärdig erfarenhet från arbetslivet
• Kunna kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Önskemål

• Kan du hantera någon av Fortnox eller Hogia/Visma lön så är det meriterande

I denna process samarbetar vi med John Bergmark på Culpeo People & Culture, har du några frågor så har du Johns kontaktuppgifter nedan. Denna tjänst kan tillsättas innan sista ansökningsdagen, tveka inte med din ansökan. Visa mindre

Redovisningsassistent till OK Norrbotten

Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar i framtiden behöver vår affär förändras i grunden. Vi arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framti... Visa mer
Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar i framtiden behöver vår affär förändras i grunden. Vi arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!

Är du den redovisningsassistent som ska förstärka vårt gäng på OK Norrbottens föreningskontor i Luleå? Vi är 8 medarbetare på föreningskontoret som varje dag arbetar för att ge service till våra 18 bemannade OKQ8-stationer runt om i Norrbotten.

Om du börjar jobba hos oss kommer du att tillhöra det administrativa teamet som består av både ekonomi- och HR-kompetens.

Som redovisningsassistent hos oss kommer du att arbeta med bland annat:

-
Löpande redovisning inklusive att upprätta och läsa in bokföringsordrar.

-
Avstämning av balanskonton och dagskassor.

-
Upprätta underlag för skötsel- och arrendeersättningar.

-
Fakturering av lokalhyror och hyrbilar.


Den här tjänsten är ett vikariat. Vi söker dig som vill jobba heltid med start omgående och till sista november 2022. Vid behov kan vikariatet komma att förlängas.

OK Norrbotten arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Vi söker

Vår ekonomiavdelning jobbar tätt tillsammans så att du har god samarbetsförmåga är något vi värdesätter högt. Du är ansvarstagande, noggrann och har lätt för att skapa och upprätthålla ett strukturerat arbetssätt.

Vi tror att du har några års erfarenhet av redovisningsarbete och är van att självständigt arbeta med redovisning och avstämningar. Du har goda kunskaper i Excel och om du dessutom har erfarenhet av att jobba i Microsoft Dynamics AX är det meriterande.

Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med våra stationer runt om i länet ser vi det som en självklarhet att du tycker om att ge högklassig service och att du är bekväm med att kommunicera på svenska i båda tal och skrift.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Här kan du ta del av vad vi erbjuder som arbetsgivare, både för att attrahera och behålla medarbetare.

-
Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vi har en platt organisation och ett flexibelt arbetssätt.

-
Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.

-
Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.

-
Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt. Visa mindre

Redovisningsassistent med start omgående!

Brinner du för redovisning och administration, är i början av din karriär alternativt har jobbat några år med ekonomi? Då är detta den perfekta rollen för dig! Detta är en spännande möjlighet att få arbeta med ekonomiadministration på en stor organisation med visionen att bli världens bästa burgerkedja. Du kommer arbeta på huvudkontoret i Luleå tillsammans med ca 6 andra ekonomkollegor. För kunds räkning söker vi nu en redovisningsassistent. Konsultuppdr... Visa mer
Brinner du för redovisning och administration, är i början av din karriär alternativt har jobbat några år med ekonomi? Då är detta den perfekta rollen för dig! Detta är en spännande möjlighet att få arbeta med ekonomiadministration på en stor organisation med visionen att bli världens bästa burgerkedja. Du kommer arbeta på huvudkontoret i Luleå tillsammans med ca 6 andra ekonomkollegor.

För kunds räkning söker vi nu en redovisningsassistent.
Konsultuppdraget är på heltid med tillträde snarast.
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I uppgifterna ingår det t e x.
- Kontrollera dubbelbetalningar
- Hantera återbetalningar
- Ansvar för egna restauranger som du stämmer av varje månad
- Enklare utredningar vid behov



Vem är du?
Vi letar efter dig som har ett intresse för ekonomi och redovisning. Om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi till exempel yrkeshögskola eller tidigare arbetat med ekonomiska flöden ser vi detta som ett stort plus. Du bör även ha god datorvana, god förståelse för datasystem och kunna se samband mellan dessa. En van användare av Office-paketet med fokus på excel.


För att matcha uppdraget krävs det att du är kollegial, hjälpsam och prestigelös. Vi ser också att du är bra på att kommunicera då ekonomienheten servar hela företaget.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsassistent till Företagsbyrån Luleå

Vi söker nu en driven och engagerad redovisningsassistent till Företagsbyrån i Luleå. Vill du ha möjlighet att utvecklas i din roll och har praktisk erfarenhet av att jobba med redovisning så är det kanske dig vi söker? Idag har Företagsbyrån cirka 140 företagskunder, främst inom Norrbotten, men även utanför länet. Våran huvudsakliga tid ägnas åt kundföretag med 5–80 anställda och en årsomsättning mellan 4–170 Mkr/år. Företagsbyrån fungerar som rådgivare ... Visa mer
Vi söker nu en driven och engagerad redovisningsassistent till Företagsbyrån i Luleå. Vill du ha möjlighet att utvecklas i din roll och har praktisk erfarenhet av att jobba med redovisning så är det kanske dig vi söker?

Idag har Företagsbyrån cirka 140 företagskunder, främst inom Norrbotten, men även utanför länet. Våran huvudsakliga tid ägnas åt kundföretag med 5–80 anställda och en årsomsättning mellan 4–170 Mkr/år. Företagsbyrån fungerar som rådgivare åt företagsledning och/eller ekonomiavdelning där spetskompetens saknas. Vi tillhandahåller tjänster inom ekonomisk rådgivning, bokföring, företagsöverlåtelser, företagsvärderingar, företagsledarkonsultationer, ekonomisk planering, kalkylering och lönsamhetsanalyser. Företagsbyråns affärsidé är att tillhandahålla rådgivning och redovisningstjänster till fåmansföretag med en flexibel och kostnadseffektiv organisation. Kontoret är beläget centralt i Luleå och Företagsbyrån erbjuder goda förmåner såsom gratis parkeringsplats, sjukvårdsförsäkring samt friskvårdsbidrag på 3000 kr. Vi har sannolikt en av Luleås bästa kontorslokaler, centralt i Luleå.

Som redovisningsassistent kommer dina arbetsuppgifter innefatta löpande redovisning, momsredovisning, avstämningar samt förberedande bokslut och avslutande bokslutsarbete tillsammans med kollega. Som anställd erhåller du fina förmåner så som sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag och gratis parkering.

I första hand söker vi en vikare för en barnledig kollega, men möjligheten till tills vidare anställning finns för rätt person.

Din profil
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning inom ekonomi, eller utbildning som redovisningsekonom, det är meriterande om du har högskoleutbildning inom området. Förutom detta ska du som söker denna tjänst ha tidigare arbetslivserfarenhet av redovisning, gärna från redovisningsbyrå/ revisionsbyrå. Arbete på ekonomiavdelning som assistent är kvalificerande. Har du arbetat med deklarationer och har kunskap om moms och skatter ses detta som ett plus. Du som söker denna tjänst ska dessutom ha goda datakunskaper och är duktig på att arbeta med Excel. Har du arbetat med Wolters Kluvers program eller Fort Nox så är detta meriterande.

Som person är du stresstålig, självständig och sätter stor vikt vid att kunna leverera! Då arbetet innebär mycket kundkontakt och skapa goda relationer med kunder är det viktigt att du som person är trevlig och är serviceminded. Med rätt inställning och rätt ambition ser vi stora möjligheter för dig som söker att kunna utvecklas på denna arbetsplats. Vill du vara med på detta tåg och kanske bli Företagsbyråns nästa stjärna, då är du välkommen med din ansökan redan idag!

Denna rekryteringsprocess hanteras av StudentConsulting och det är därför Företagsbyråns önskan att alla eventuella frågor går direkt till ansvarig rekryterare Linda Vallerström via mail, [email protected].

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Redovisningsassistent till OK Norrbotten

Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar i framtiden behöver vår affär förändras i grunden. Vi arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framti... Visa mer
Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar i framtiden behöver vår affär förändras i grunden. Vi arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!

Är du den redovisningsassistent som ska förstärka vårt gäng på OK Norrbottens föreningskontor i Luleå? Vi är 8 medarbetare på föreningskontoret som varje dag arbetar för att ge service till våra 19 bemannade OKQ8-stationer runt om i Norrbotten.

Om du börjar jobba hos oss kommer du att tillhöra det administrativa teamet som består både ekonomi- och HR-kompetens.

Som redovisningsassistent hos oss kommer du att arbeta med bland annat:

-
Löpande redovisning inklusive att upprätta och läsa in bokföringsordrar.

-
Avstämning av balanskonton och dagskassor.

-
Upprätta underlag för skötsel- och arrendeersättningar.

-
Fakturering av lokalhyror och hyrbilar.


Den här tjänsten är ett vikariat. Vi söker dig som vill jobba 75-100% med start omgående och till sista augusti 2022. Vid behov kan vikariatet komma att förlängas.

OK Norrbotten arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Vi söker

Vår ekonomiavdelning jobbar tätt tillsammans så att du har god samarbetsförmåga är något vi värdesätter högt. Du är ansvarstagande, noggrann och har lätt för att skapa och upprätthålla ett strukturerat arbetssätt.

Vi tror att du har några års erfarenhet av redovisningsarbete och är van att självständigt arbeta med redovisning och avstämningar. Du har goda kunskaper i Excel och om du dessutom har erfarenhet av att jobba i Microsoft Dynamics AX är det meriterande.

Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med våra stationer runt om i länet ser vi det som en självklarhet att du tycker om att ge högklassig service och att du är bekväm med att kommunicera på svenska i båda tal och skrift.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Här kan du ta del av vad vi erbjuder som arbetsgivare, både för att attrahera och behålla medarbetare.

-
Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vi har en platt organisation och ett flexibelt arbetssätt.

-
Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.

-
Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.

-
Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt. Visa mindre

Redovisningsassistent till Företagsbyrån Luleå

Vi söker nu en driven och engagerad redovisningsassistent till Företagsbyrån i Luleå. Vill du ha möjlighet att utvecklas i din roll och har praktisk erfarenhet av att jobba med redovisning så är det kanske dig vi söker? Idag har Företagsbyrån cirka 140 företagskunder, främst inom Norrbotten, men även utanför länet. Våran huvudsakliga tid ägnas åt kundföretag med 5–80 anställda och en årsomsättning mellan 4–170 Mkr/år. Företagsbyrån fungerar som rådgivare ... Visa mer
Vi söker nu en driven och engagerad redovisningsassistent till Företagsbyrån i Luleå. Vill du ha möjlighet att utvecklas i din roll och har praktisk erfarenhet av att jobba med redovisning så är det kanske dig vi söker?

Idag har Företagsbyrån cirka 140 företagskunder, främst inom Norrbotten, men även utanför länet. Våran huvudsakliga tid ägnas åt kundföretag med 5–80 anställda och en årsomsättning mellan 4–170 Mkr/år. Företagsbyrån fungerar som rådgivare åt företagsledning och/eller ekonomiavdelning där spetskompetens saknas. Vi tillhandahåller tjänster inom ekonomisk rådgivning, bokföring, företagsöverlåtelser, företagsvärderingar, företagsledarkonsultationer, ekonomisk planering, kalkylering och lönsamhetsanalyser. Företagsbyråns affärsidé är att tillhandahålla rådgivning och redovisningstjänster till fåmansföretag med en flexibel och kostnadseffektiv organisation. Kontoret är beläget centralt i Luleå och Företagsbyrån erbjuder goda förmåner såsom gratis parkeringsplats, sjukvårdsförsäkring samt friskvårdsbidrag på 3000 kr. Vi har sannolikt en av Luleås bästa kontorslokaler, centralt i Luleå.

Som redovisningsassistent kommer dina arbetsuppgifter innefatta löpande redovisning, momsredovisning, avstämningar samt förberedande bokslut och avslutande bokslutsarbete tillsammans med kollega. Som anställd erhåller du fina förmåner så som sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag och gratis parkering.

I första hand söker vi en vikare för en barnledig kollega, men möjligheten till tills vidare anställning finns för rätt person.

Din profil
Detta söker vi:
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning inom ekonomi, eller utbildning som redovisningsekonom, det är meriterande om du har högskoleutbildning inom området. Förutom detta ska du som söker denna tjänst ha tidigare arbetslivserfarenhet av redovisning, gärna från redovisningsbyrå/ revisionsbyrå. Arbete på ekonomiavdelning som assistent är kvalificerande. Har du arbetat med deklarationer och har kunskap om moms och skatter ses detta som ett plus. Du som söker denna tjänst ska dessutom ha goda datakunskaper och är duktig på att arbeta med Excel. Har du arbetat med Wolters Kluvers program eller Fort Nox så är detta meriterande.

Som person är du stresstålig, självständig och sätter stor vikt vid att kunna leverera! Då arbetet innebär mycket kundkontakt och skapa goda relationer med kunder är det viktigt att du som person är trevlig och är serviceminded. Med rätt inställning och rätt ambition ser vi stora möjligheter för dig som söker att kunna utvecklas på denna arbetsplats. Vill du vara med på detta tåg och kanske bli Företagsbyråns nästa stjärna, då är du välkommen med din ansökan redan idag!
Denna rekryteringsprocess hanteras av StudentConsulting och det är därför Företagsbyråns önskan att alla eventuella frågor går direkt till Student Consulting.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Redovisningsassistent till Vattenfall i Luleå

Ansök    Jan 30    Randstad    Redovisningsassistent
Arbetsbeskrivning Har du ett stort intresse av ekonomi? Har du dessutom god vana av Excel? Då kan det vara dig vi söker efter som redovisningsassistent på heltid till Vattenfalls kontor i Luleå.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskor... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse av ekonomi? Har du dessutom god vana av Excel? Då kan det vara dig vi söker efter som redovisningsassistent på heltid till Vattenfalls kontor i Luleå. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer att arbeta med allt från fakturahantering till kvantitativ analys av insamlad data. Du gör ett fortlöpande uppföljningsarbete med månatliga deadlines för inlämning av ekonomiska uppföljningar. I huvudsak går det ut på att uppdatera systemstödet Vattenfall använder för att hantera intäkter och kostnader, Hugin, med utfall samt skapa prognoser för årets resterande månader. Löpande måste uppdatering ske av informationen kring nätet, priser och tariffer samt ändrade eller nya anläggningarna och avtalen kring dessa.


Arbetet innebär inte ett renodlat ekonomiskt redovisningsarbete, men alla delar i företagets intäktsuppföljning för regionnätet utförs

Arbetstider
Heltid.

Kvalifikationer
Du är en social person som gärna samarbetar med andra. Du är ansvarsfull och trivs med att arbeta mot uppsatta deadlines. Du har en avklarad gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarigt. Vi ser att du tidigare har arbetat med ekonomiuppföljning och att du har god vana av Excel. Har du även erfarenhet av Hugin så är detta meriterande. 

 För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 2020-02-09. 


För information: Moa Östlund, Konsultchef, [email protected]

Om företaget
Vattenfall Eldistribution AB är ett bolag inom Vattenfallkoncernen. Vi är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till ungefär 850 000 privat- och företagskunder. Vårt elnät omfattar cirka 12 000 ledningsmil – ungefär tre varv runt jorden. Vi utvecklar och underhåller vårt elnät genom stora investeringar för en hög leveranssäkerhet och för att möta framtidens krav på ett modernt elnät. Vi är cirka 750 medarbetare som arbetar inom områden som teknik, ekonomi, marknad, IT, miljö med flera.
https://www.vattenfalleldistribution.se Visa mindre

Ekonomiassistent till Leo´s Luleå

Ansök    Sep 20    Leo's AB    Redovisningsassistent
Vill du jobba på en arbetsplats som präglas av lojalitet, engagemang, omtanke och samarbete? Då är vi rätt arbetsplats för dig. Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor i centrala Luleå där totalt ca 20 personer arbetar. Du kommer ingå i ett team som idag består av fem personer och rapportera direkt till bolagets redovisningschef. Intervjuer sker löpande - så sök tjänsten redan idag! Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent hos oss kommer dina arbetsuppgift... Visa mer
Vill du jobba på en arbetsplats som präglas av lojalitet, engagemang, omtanke och samarbete? Då är vi rätt arbetsplats för dig. Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor i centrala Luleå där totalt ca 20 personer arbetar. Du kommer ingå i ett team som idag består av fem personer och rapportera direkt till bolagets redovisningschef. Intervjuer sker löpande - så sök tjänsten redan idag!

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos oss kommer dina arbetsuppgifter att innefatta löpande redovisning. En spännande tjänst där du kommer att vara delaktig i flera olika processer och få en god inblick i hur koncernens administrativa flöden fungerar. Som exempel kommer du att arbeta med löpande ekonomisk administration såsom kassaredovisning, leverantörsreskontra, betalningar, fakturascanning m.m.
Vi söker en alert och driven person! Erfarenheter från liknande arbetsuppgifter är meriterande men inget krav. Det är meriterande om du har kunskaper i Excel och även om du har vana av att arbeta i ett ekonomisystem samt att du har lätt för att anpassa dig till nya system. Du gillar att arbeta i team och som person är du ansvarsfull, strukturerad och noggrann.

Eftersom Leo´s finns i fem länder är det ett krav att du talar och skriver både svenska och engelska utan problem och det är meriterande om du har kunskaper i finska och/eller tyska.

Som medarbetare hos oss på Leo´s är det ofta nya och spännande saker på gång då vi är ett växande bolag, vi är en positiv arbetsplats och för rätt person finns på sikt goda utvecklingsmöjligheter.

Utöver ovan sätter vi alltid Leo´s värdeord i fokus när vi söker nya medarbetare:
Lojalitet: Vi visar lojalitet mot företaget och kollegor genom att agera enligt våra budord.
Engagemang: Vi bryr oss om hur det går för företaget och vill själva bidra till Leo´s framgång.
Omtanke: Vi bryr oss om och finns alltid tillhands för våra gäster och varandra.
Samarbete: Vi arbetar tillsammans mot företagets mål. Leos framgång är resultatet av allas insatser.

Passar ovanstående kriterier in på dig? Känner du dig redo för spännande utmaningar i ett växande bolag och trivs du med att ta mycket eget ansvar? Då tror vi att du kommer att trivas hos oss på Leo´s, välkommen med din ansökan!

Övrigt om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Vi är anslutna till kollektivavtal.

Intervjuer sker löpande - så sök tjänsten redan idag!

Leos Lekland är Nordens största och mest besökta leklandskedja med närmare 50 anläggningar i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Företaget är inne i en expansiv fas och räknar med att etablera 6-8 nya lekland årligen, målet är 60 lekland 2022. När bolaget startades 2006 i Luleå, ville grundarna skapa en mötesplats för familjer med fokus på lek och rörelse. Det är mer aktuellt än någonsin nu när rapporter från WHO visar att barnen rör sig för lite idag. Företagets framgång bygger på ett starkt koncept med lek, bus och rörelse för hela familjen. Våra viktigaste prioriteringar är service och säkerhet, renlighet, för att få nöjda gäster som kommer tillbaka. Allt vi gör ska vi göra med kvalitet och engagemang. Visa mindre

Lernia söker en redovisningsassistent till Vattenfall

Ansök    Jan 29    Lernia    Redovisningsassistent
Om företaget Vi söker nu en redovisningsassistent för kommande uppdrag hos Vattenfall i Luleå. Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men jobbar hos någon av våra kunder. Det innebär att du får möjlighet att pröva på olika arbetsuppgifter och roller beroende på din bakgrund, dina målsättningar och var i landet du bor. Arbetsuppgifter Arbetet innebär inte ett renodlat ekonomiskt redovisningsarbete, men alla delar i företagets intäktsuppf... Visa mer
Om företaget

Vi söker nu en redovisningsassistent för kommande uppdrag hos Vattenfall i Luleå. Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men jobbar hos någon av våra kunder. Det innebär att du får möjlighet att pröva på olika arbetsuppgifter och roller beroende på din bakgrund, dina målsättningar och var i landet du bor.

Arbetsuppgifter

Arbetet innebär inte ett renodlat ekonomiskt redovisningsarbete, men alla delar i företagets intäktsuppföljning för regionnätet utförs. Allt från fakturahantering till kvantitativ analys av insamlade data. Det är alltså ett fortlöpande uppföljningsarbete med månatliga deadlines för inlämning av ekonomiska uppföljningar. I huvudsak går det ut på att uppdatera systemstödet företaget använder för att hantera intäkter och kostnader, Hugin, med utfall samt skapa prognoser för årets resterande månader. Uppdatering av informationen kring nätet, priser och tariffer samt ändrade eller nya anläggningarna och avtalen kring dessa måste ske löpande.

Formell kompetens

Du har som lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Vi söker dig som har jobbat med ekonomiuppföljning tidigare och som är kunnig i Excel.

Personliga egenskaper

Du är social och har en god samarbetsförmåga.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Luleå

Tillträdesdag

Uppdraget sträcker sig från 2020-03-16 till 2021-02-28

Information

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om du är boende på annan ort vänligen ange i din ansökan huruvida du är flyttbar eller inte. Vårt urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Redovisningsassistent till Vattenfall i Luleå

Ansök    Jan 29    Poolia Umeå AB    Redovisningsassistent
Nu söker vi en redovisningsassistent till Vattenfall i Luleå, Här ges du möjligheten att jobba i ett företag med ett etablerat och välkänt varumärke och med ett uttalat starkt koncept Uppdraget är med start så snart som möjligt och förväntas pågå till februari 2021. Sök tjänsten idag då platsen kan fyllas innan sista ansökningsdagen. Om tjänsten Arbetet innehåller allt från fakturahantering till kvantitativ analys av insamlade data. Det är alltså ett fort... Visa mer
Nu söker vi en redovisningsassistent till Vattenfall i Luleå, Här ges du möjligheten att jobba i ett företag med ett etablerat och välkänt varumärke och med ett uttalat starkt koncept Uppdraget är med start så snart som möjligt och förväntas pågå till februari 2021. Sök tjänsten idag då platsen kan fyllas innan sista ansökningsdagen.

Om tjänsten
Arbetet innehåller allt från fakturahantering till kvantitativ analys av insamlade data. Det är alltså ett fortlöpande uppföljningsarbete med månatliga deadlines för inlämning av ekonomiska uppföljningar. I huvudsak går det ut på att uppdatera systemstödet vi använder för att hantera intäkter och kostnader, Hugin, med utfall samt skapa prognoser för årets resterande månader. Löpande måste uppdatering ske av informationen kring nätet, priser och tariffer samt ändrade eller nya anläggningarna och avtalen kring dessa.

Vem är du?
För att passa i rollen har du minst en gymnasieexamen och gärna tidigare erfarenhet av att arbete med redovisning. Som person är du social, noggrann, ambitiös och sammarbetsvillig.
I övrigt ser vi att du:

Har goda datorkunskaper, särskillt excel.
Är du dessutom bekant med Hugin är det meriterande.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift



Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Sommarjobba som redovisningsassistent hos OK Norrbotten

Ansök    Maj 7    OKQ8    Redovisningsassistent
Vi behöver förstärka vårt administrativa team med en redovisningsassistent inför sommaren. Som redovisningsassistent hos oss på OK Norrbotten kommer du främst att arbeta med löpande redovisning, avstämning av huvudbokskonton och kundfakturering. Även arbetsuppgifter som arkivering och posthantering ingår. I rollen ingår också att bidra med support till verksamheten, uppföljningar, analyser och sammanställningar. På vårt föreningskontor i Luleå arbetar... Visa mer
Vi behöver förstärka vårt administrativa team med en redovisningsassistent inför sommaren.

Som redovisningsassistent hos oss på OK Norrbotten kommer du främst att arbeta med löpande redovisning, avstämning av huvudbokskonton och kundfakturering. Även arbetsuppgifter som arkivering och posthantering ingår. I rollen ingår också att bidra med support till verksamheten, uppföljningar, analyser och sammanställningar.



På vårt föreningskontor i Luleå arbetar åtta medarbetare, av dessa ingår fem medarbetare i det administrativa teamet och det är det teamet du som redovisningsassistent kommer att tillhöra.





Du har slutförd gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är van vid större transaktionsflöden. Du har god förståelse för gällande redovisningsprinciper, har arbetat i moderna ekonomisystem och är kunnig i Officepaketet, främst Excel. Erfarenhet av att arbeta med Microsoft AX är meriterande. Att du behärskar svenska och engelska är en förutsättning.


Ditt arbetssätt är noggrant och effektivt och du är duktig på att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Du tycker att det är självklart att man på en mindre arbetsplats hjälps åt och att man är beredd på att hugga i där det behövs.


Tjänsten är en visstidsanställning under perioden 2019-05-27 - 2019-07-12.


För frågor om tjänsten kontakta Administrativ chef, Mikael Havo, på 0920-247075 eller [email protected]


Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Junior redovisningskonsult, Luleå

Ansök    Dec 16    Aspia    Redovisningsassistent
Har du studerat ekonomi på universitet eller yrkeshögskola? Är du i början av din karriär inom redovisning och söker efter nya utmaningar? Då har vi tjänsten för dig! Till vårt kontor i Luleå söker vi nu två juniora redovisningskonsulter som vill växa tillsammans med oss. Följ med oss på vår spännande resa! Aspia är ett marknadsledande företag inom redovisning och erbjuder kunder en mängd andra företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjlig... Visa mer
Har du studerat ekonomi på universitet eller yrkeshögskola? Är du i början av din karriär inom redovisning och söker efter nya utmaningar? Då har vi tjänsten för dig! Till vårt kontor i Luleå söker vi nu två juniora redovisningskonsulter som vill växa tillsammans med oss. Följ med oss på vår spännande resa! Aspia är ett marknadsledande företag inom redovisning och erbjuder kunder en mängd andra företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare.

Din roll

I rollen som Junior redovisningskonsult på Aspia har du ett omväxlande och självständigt arbete, där du arbetar på olika uppdrag åt våra kunder. Vi arbetar alltid i team mot våra kunder och du kommer därmed ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till kund samt ge input till varandra utifrån respektive roll. Arbetet sker både på vårt eget kontor samt ute hos kund.

Dina arbetsuppgifter består främst av:

- Löpande bokföring
- Månatliga avstämningar
- Upprättande av månadsbokslut
- Rapportering till kund

På kontoret Luleå är vi cirka 20 personer som arbetar inom redovisning. Vi sitter i nyrenoverade lokaler centralt i stan. Här kommer du tillhöra ett team med stort engagemang och en vilja att utvecklas. Det finns goda möjligheter för dig att utvecklas inom Aspia och för dig som är intresserad finns det möjlighet att delta i marknads- och säljaktiviteter alternativ arbeta med system och digitalisering av våra ekonomiflöden.

Vem är du?

Vi söker dig som har en kandidatexamen inom ekonomi alternativt en examen från YH-utbildning till redovisningsekonom. Om du har erfarenhet av att arbete med redovisning ser vi detta som ett plus. Vidare ser vi även att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

För att du ska trivas i rollen som junior redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven person, som trivs i mötet med kunden och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du trivs med att arbeta i grupp samt har förmågan att samarbeta med andra. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt har förmågan att arbeta med flera uppgifter parallellt.

Praktiskt om tjänsten

Vi söker två juniora redovisningskonsulter till vårt kontor i Luleå. Tjänsten är på heltid med tillträdesdatum snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV och personligt brev, dock senast 12 januari 2020. Urval och intervjuer sker löpande.

För mer information om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Peter Sundström på [email protected]. Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Natalie Richtnér på [email protected].

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 70 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär! Visa mindre

Konkurshandläggare till Advokatbyrån Kaiding

Ansök    Apr 8    Wikan Personal    Redovisningsassistent
Nu söker vi en ny kollega till vårt kontor i Luleå. Tjänsten passar dig som har erfarenhet av redovisning och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Är du också intresserad av företagsekonomi och juridik kommer utvecklingsmöjligheterna vara stora. Om företaget Advokatbyrån Kaiding är Norrlands största och ledande advokatbyrå med över sextio medarbetare på orterna Kalix/Haparanda, Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå och Östersund. Vi vill också vara Norrlands när... Visa mer
Nu söker vi en ny kollega till vårt kontor i Luleå. Tjänsten passar dig som har erfarenhet av redovisning och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Är du också intresserad av företagsekonomi och juridik kommer utvecklingsmöjligheterna vara stora.

Om företaget
Advokatbyrån Kaiding är Norrlands största och ledande advokatbyrå med över sextio medarbetare på orterna Kalix/Haparanda, Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå och Östersund.
Vi vill också vara Norrlands närmaste advokatbyrå. Med lokal närvaro och god kännedom om näringsliv och företagande där advokatbyrån är etablerad erbjuder vi specialiserad juridisk rådgivning inom en rad rättsområden.

Vi är övertygade om att bästa sättet att fortsätta vara ledande är att knyta till oss och behålla duktiga medarbetare. Vi tror att medarbetare som trivs på jobbet stannar kvar. Därför gör vi vårt bästa för att skapa trivsel i våra arbetslokaler och ordna roliga aktiviteter och evenemang för våra anställda. Gemensamma aktiviteter gör att vi kommer närmare varandra och bygger det som vi brukar kalla för Kaiding-andan. Kaiding-andan kännetecknas av hög kompetens, dynamiskt samarbete och gott kamratskap. Vår låga personalomsättning tyder på att våra medarbetare trivs med att vara en del av Advokatbyrån Kaiding.

Dina arbetsuppgifter
Som konkurshandläggare har du ett brett administrativt arbetsområde och stöttar byråns konkursförvaltare. Förutom arbete med konkursärenden bistår du även med annan kontorsadministration.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
- Administration av konkursärenden i advokatsystemet
- Delta i möte med ställföreträdare och personal.
- Inhämtande av löneunderlag, upprättande av lönegarantibeslut.
- Kontakter med redovisningsbyrå/ekonomiansvarig.
- Upprättande av konkursspecifik dokumentation, exempelvis konkursbouppteckning och förvaltarberättelse.
- Moms- och skattedeklarationer för konkursbolaget och för konkursboet.
- Bistå konkursförvaltaren under försäljningsprocesser.
- Indrivning av kundfordringar.
-Löpande bokföring för konkursboet.

I denna roll har du många externa kontakter, exempelvis med myndigheter, banker, redovisnings- och revisionsbyråer, hyresvärd, kunder, leverantörer etc. Du har ett tätt samarbete med konkursförvaltaren men även andra kollegor på kontoret. Du kommer få introduktion och utbildning internt, med målsättning om att självständigt kunna ansvara för delar av konkursadministrationen.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av arbete med löpande redovisning. Erfarenhet från branscher såsom bank, redovisnings-/revisionsbyrå, eller myndighet är meriterande för tjänsten. Du har sannolikt eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller juridik, det är dock inget krav.
Goda kunskaper i ekonomisystem är meriterande, kunskaper i MS Office ett krav. Förutom att tjänsten som konkurshandläggare kräver Excel-kunskaper är även goda kunskaper i Word en stor fördel i arbetet med annan juridisk administration. Du bör kunna uttrycka dig mycket väl i svenska i tal och skrift.

Har du högt kvalitetsfokus och ett strukturerat arbetssätt har du förutsättningar för att kunna prestera väl i rollen som konkurshandläggare. Andra personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten är att vara initiativtagande samt ha god förmåga att prioritera. Vi värdesätter högt att vår nya kollega har god samarbetsförmåga och ett gott omdöme.

Körkort är ett krav.

Information och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Advokatbyrån Kaiding med Wikan Personal. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via länk på Wikans hemsida, dock senast den 28 april 2019. Hör gärna av dig med eventuella frågor till rekryteringskonsult, Linnéa Engman, tel: 0910-77 09 83, alternativt e-post [email protected]

Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Controllerassistent till Vattenfall i Luleå!

Ansök    Apr 3    Academic Work    Redovisningsassistent
Nu söker Sveriges största producent av förnybar el efter en controllerassistent som ska tillhöra den nyetablerade stabsfunktionen BU Hydro Nordic. Ett gyllene läge för dig som vill förvärva erfarenhet inom ekonomi och uppskattar en omväxlande roll där du får vässa din kompetens inom området. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Vattenfalls räkning en controllerassistent till kontoret i Luleå. Du kom... Visa mer
Nu söker Sveriges största producent av förnybar el efter en controllerassistent som ska tillhöra den nyetablerade stabsfunktionen BU Hydro Nordic. Ett gyllene läge för dig som vill förvärva erfarenhet inom ekonomi och uppskattar en omväxlande roll där du får vässa din kompetens inom området. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Vattenfalls räkning en controllerassistent till kontoret i Luleå. Du kommer att ingå i ett team tillsammans med fyra Business Controllers och agera som en stöttande hand inom bland annat avlastning, kvalitetssäkring och rapportering. Tjänsten förväntas starta igång så snart som möjligt, och sträcka sig minst till årsskiftet.

Du erbjuds


* Möjligheten att arbeta med ekonomi och få en bred erfarenhet av det operativa ekonomiarbetet
* Att få bli en del av ett härligt team med högt i tak


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer exempelvis arbeta med:


* Hantering av operativa fakturafrågor
* Kvalitetssäkring av ekonomisk data
* Stöttning i diverse ad-hoc uppgifter
* Kundfakturering
* Ekonomisk rapportering


VI SÖKER DIG SOM
* Har goda kunskaper inom Excel
* Har goda generella kunskaper inom olika system
* Har erfarenhet av leverantörs- och kundfakturering, gärna inom SAP och PID

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller har arbetat inom Vattenfall och i Vattenfalls system sedan tidigare.

Som person är du:


* Självgående
* Ansvarstagande
* Noggrann


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Luleå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Vattenfalls önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Gå gärna in och läs mer om Vattenfall här Visa mindre