Lediga jobb som Inköpschef i Luleå

Se lediga jobb som Inköpschef i Luleå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Luleå som finns hos arbetsgivaren.

Inköpschef till Upphandling, Lager & Fastighet

Ansök    Okt 28    Luleå Energi AB    Inköpschef
När världen ställer om till fossilfritt står energibranschen mitt i centrum. Hur vi producerar, transporterar, använder och lagrar energi på lokal nivå spelar en avgörande roll både nationellt och globalt. Genom att ta tillvara på de lokala förutsättningarna levererar Luleå Energi livsnödvändig infrastruktur i form av el och värme, liksom andra produkter och tjänster som möjliggör regionens energi- och klimatomställning. Nu söker vi en Inköpschef som vill ... Visa mer
När världen ställer om till fossilfritt står energibranschen mitt i centrum. Hur vi producerar, transporterar, använder och lagrar energi på lokal nivå spelar en avgörande roll både nationellt och globalt. Genom att ta tillvara på de lokala förutsättningarna levererar Luleå Energi livsnödvändig infrastruktur i form av el och värme, liksom andra produkter och tjänster som möjliggör regionens energi- och klimatomställning. Nu söker vi en Inköpschef som vill vara med på vår resa och vara en viktig kugge i att fortsätta att utveckla Luleå Energi-koncernen.

Om avdelningen

Avdelningen ansvarar för koncernens upphandling av varor, tjänster och entreprenader, varav merparten är kopplade till tjänster och entreprenader inom energibranschen. Luleå Energi verkar enligt Lag (2016:1146) om upphandling inom försörjningssektorerna, LUF. Avdelningen ansvarar även för koncernens lager som i huvudsak består av ett förstärkt driftstörningslager. Ansvar finns också för fastigheter och underhåll för våra lokaler i Porsödalen.

Du rapporterar direkt till chef för Säkerhet & Försörjning. Du omvärldsbevakar såväl inom som utanför organisationen för att leverera på bästa möjliga vis. Du samarbetar med såväl våra kunder som våra leverantörer, allt för att optimera och kvalitetssäkra våra tjänster.

Om rollen

Rollen innebär att driva, planera och utveckla behovet av upphandling och inköp av varor, tjänster och entreprenader enligt gällande lagstiftning LU, i samverkan med verksamheterna. Du har kontakt med leverantörer samt samordnar upphandling av material och tjänster som lagret behöver. Vidare ingår ansvar för att arbetssätt och verktyg som stödjer verksamheten inom upphandling och inköp, samt att lagkrav uppfylls. Du är rådgivande och coachande gentemot dina medarbetare samt organisationen i komplexa frågeställningar speciellt i avtalsfrågor inom koncernen. Tillsammans med avdelningen leder du utvecklingen för att skapa förbättrade processer och arbetssätt.

Tillkommande arbetsuppgifter i rollen är:

• Säkerställa att lokaler och fastigheterna är ändamålsenliga för medarbetarna i Porsödalen.
• Samordna det systematiska brandskyddet i Porsödalen.
• Säkerställa att våra styrdokument, rutiner, processer och system är såväl aktuella som stödjande för verksamheten.

Ditt ansvar

Du säkerställer att vi följer gällande säkerhets-, miljö- och arbetsmiljöföreskrifter, att avdelningen består av rätt kompetens kopplat till verksamhetsansvaret samt upprätthåller och följer upp kort- och långsiktiga verksamhetsplaner. Du ansvarar även för att skapa en lärande organisation med redundans inom avdelningen. I rollen ingår personal- och ekonomiskt ansvar.

Du som person

För att trivas och vara lyckosam i rollen förstår du verksamhetsstrategier och sätter prioritet på att uppnå mål och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt. Du förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt och har god språklig kompetens inom svenska och engelska.

Du är en trygg och ödmjuk ledare som genom tillit, transparens och tydlighet skapar förutsättningar för medarbetarnas engagemang. För dig är det naturligt att du involverar kollegor och medarbetare samt arbetar nära för att kunna ta beslut för verksamhetens bästa. Du behöver dessutom känna igen dig i våra kärnvärden helhjärtat, framåtanda och tillsammans.

Ordning och reda behöver prägla ditt arbete och du skapar effektiva arbetssätt och utvecklar verksamheten från strategi vidare till nytta inom koncernen. Du utgår från helheten och kan även se vilka detaljer som är viktiga och hur de samverkar i ett större sammanhang för att kunna utveckla den dagliga verksamheten och bistå med beslutsunderlag.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig med akademisk examen från högskola eller universitet inom juridik/inköp/ekonomi eller annan likvärdig examen inom upphandling och inköp, alternativt arbetslivserfarenhet som givit motsvarande kompetens.

Du har kunskap inom upphandling (LOU/LUF) och entreprenadjuridik samt mångårig arbetslivserfarenhet av upphandlingsrelaterade frågor. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i eller mot energibranschen samt om du har ett tekniskt intresse eller teknisk bakgrund då vi verkar som ett affärsstöd gentemot tekniktunga verksamhetsområden. Vidare ser vi det som meriterande om du har några års erfarenhet av personalansvar samt följande:

• Kunskaper avseende AB04, ABT06, ABK09, ABA99.
• Vana och erfarenhet av att arbeta i digitala upphandlingsverksamhetssystem.
• God datavana, tex Excel, upphandlingssystem, analysverktyg m.m.

Ytterligare information om tjänsten lämnas av Bengt Hietaniemi, Chef Säkerhet & Försörjning på telefon 0920-26 44 35 eller via e-post på [email protected] Ansökan med personligt brev och CV laddar du upp på vår hemsida Karriär - Luleå Energi (luleaenergi.se) senast den 13 november.

Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser samt som en del i vårt systematiska säkerhetsarbete kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten. Syftet är att säkra en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och säkerställa att tillgångar och information skyddas

Luleå Energi har valt kanaler för denna rekrytering och samtal från rekryteringssajter undanbedes! Visa mindre

Inköpschef Niemi Bil

Drivs du av att göra människor glada? Är du en vass avslutare som älskar affärer och går igång på att effektivisera processer? Då kan du vara den vi söker! Om Niemi Bil Niemi Bil grundades som ett familjeföretag och är det än idag. Med tiden har familjen vuxit och vi har fått välkomna nya medarbetare och partners. Vi värdesätter kärlek, öppenhet och lojalitet när vi arbetar tillsammans och bygger relationer med våra kunder. Niemi bil ansvarar över nybilsf... Visa mer
Drivs du av att göra människor glada? Är du en vass avslutare som älskar affärer och går igång på att effektivisera processer? Då kan du vara den vi söker!

Om Niemi Bil
Niemi Bil grundades som ett familjeföretag och är det än idag. Med tiden har familjen vuxit och vi har fått välkomna nya medarbetare och partners. Vi värdesätter kärlek, öppenhet och lojalitet när vi arbetar tillsammans och bygger relationer med våra kunder. Niemi bil ansvarar över nybilsförsäljning av Mazda i Norrbotten samt noga utvalda bilar på begagnatmarknaden.

Niemi Bil har ett starkt varumärke och idag är vi Skandinaviens största återförsäljare av Mazda och ger våra kunder högklassig service i verkstaden.

Om tjänsten
Som Inköpschef bär du det yttersta ansvaret för att alla våra bilinköp görs på ett ansvarsfullt och effektivt sätt. I rollen har du personalansvar över våra inköpare i Luleå och vår nya satsning i Gävle.

Niemi Bil befinner sig i ett expansivt läge där du har en nyckelroll i resan mot framtiden. Vi växer så det knakar och rekryterar nu en driven ledare för vårt inköpsteam med placering vid vårt kontor i Luleå.

I rollen som Inköpschef kommer du även ha stor delaktighet i den operativa verksamheten till att växa verksamhetens försäljnings- och affärsmål. Din roll kommer att till största del innebära ett eget aktivt arbete att driva dina egna affärer. Du kommer också att arbeta strategiskt och proaktivt för att säkerställa inflödet av eftertraktade fordon mot den lokala marknaden.

I din roll som Inköpschef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Operativt ansvar
- Personalansvar
- Verksamhetsutveckling

Tjänsten som Inköpschef är en tillsvidareanställning med planerad tillsättning enligt överenskommelse.

Din profil
Vi söker dig som är en effektiv ledare och skapar förutsättningar för inköpsfunktionens medarbetare att lyckas i rollen. Vi tror att du tidigare har varit med att leda och utveckla affärsmål, gärna från kundnära verksamhet.

Som person är du ordningsam och strategisk med en god förmåga att arbeta långsiktigt och strategiskt för att bidra till Niemi Bils affärsmål. Genom din förmåga att lyfta blicken och se helhetsperspektivet bidrar du till att utveckla rutiner och strukturer. Är du dessutom servicedriven och kommunikativ kommer du lyckas med att skapa och upprätthålla goda relationer samt företagets goda anseende på marknaden.

För oss är det viktigt att du drivs av och vill vara med i Niemi Bils familjeföretag, vår målsättning är att skapa en familjär stämning med nära samarbete över hela verksamheten.

Viktigt för tjänsten är:
Ledarskap
Strategisk utveckling
Skapa rutiner och best practise
Kundrelationer och service

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Vallerström ([email protected]).

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Inköpschef sökes till CBRE i Luleå!

Ansök    Maj 13    Academic Work Sweden AB    Inköpschef
Har du erfarenhet av inköp och kontraktshantering och trivs med att arbeta i en snabbt omväxlande miljö? I rollen som inköpschef kommer du hantera inköp, upphandling och agera som stöd till leverantör vid tjänster inom fastighet, anläggning och projekt. Ta möjligheten att få arbeta i en internationell miljö med stora möjligheter att växa! Läs mer och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval för denna tjänst. OM TJÄNSTEN I arbetet som inköpschef/an... Visa mer
Har du erfarenhet av inköp och kontraktshantering och trivs med att arbeta i en snabbt omväxlande miljö? I rollen som inköpschef kommer du hantera inköp, upphandling och agera som stöd till leverantör vid tjänster inom fastighet, anläggning och projekt. Ta möjligheten att få arbeta i en internationell miljö med stora möjligheter att växa! Läs mer och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval för denna tjänst.

OM TJÄNSTEN
I arbetet som inköpschef/ansvarig kommer du främst ansvara för utformningen och implementeringen av upphandlingsplaner för att stödja verksamhetens strategier och mål. Genom att utarbeta, granska och förhandla kontrakt för köp av varor och tjänster kommer du kunna säkerställa kvalité- och kostnadseffektivitet för leveranser inom organisationen. Rollen innebär även personalansvar vid förlängning- och förnyelse av kontrakt samt personalfrågor.

Du kommer i rollen att bidra till långsiktig tillväxt och lönsamhet och jobba nära kollegor med liknande roller där du får möjlighet till stöttning. Dina kollegor finns på plats i både Luleå såväl som i andra delar av Europa.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att processen sköts av Academic Work men du kommer bli anställd av CBRE.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till exempel att:


* Utforma och implementera upphandlingsplaner för att för att stödja konto-, klient- och globala inköpskrav.
* Utarbeta, granska, förhandla och underhålla kontrakt och andra affärsdokument till stöd för köp av varor och tjänster.
* Designa och hantera RFP-processer för att stödja klientprogrammets mål och krav.
* Hantera kundens leverantör- och prestandastyrning samt utvecklingsprogram
* Förhandla kontrakt för varor, tjänster, förnödenheter och utrustning


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom inköp, logistik, företagsekonomi eller motsvarande
- Har minst två års erfarenhet från inköp, kontraktsadministration eller liknande arbete
- Har erfarenhet av kvalitetssäkring och/eller inköpshantering
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska, då större delen av kommunikationen kommer att ske på engelska.
- Har kunskap inom Microsoft Office Suite, kontraktshanteringsverktyg och plattformar

Som person är du:


* Kommunikativ
* Strategisk
* Affärsmässighet
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Luleå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 100 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte 2020 23,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom facilities management, projekt och rådgivning Visa mindre

Sourcing Manager till globalt bolag i Luleå!

Ansök    Dec 10    Academic Work Sweden AB    Inköpschef
Har du erfarenhet inom inköp och vill ta nästa kliv i karriären och jobba i ett globalt bolag inom social media? I rollen som Sourcing Manager får du ansvar för hela inköpsstrategin och kommer arbeta i en internationell miljö! Låter det spännande? Läs mer och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval för denna tjänst. OM TJÄNSTEN På plats i Luleå kommer du att arbeta för en internationell aktör och du kommer vara en del i avdelningens inköpsstrategi.... Visa mer
Har du erfarenhet inom inköp och vill ta nästa kliv i karriären och jobba i ett globalt bolag inom social media? I rollen som Sourcing Manager får du ansvar för hela inköpsstrategin och kommer arbeta i en internationell miljö! Låter det spännande? Läs mer och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval för denna tjänst.

OM TJÄNSTEN
På plats i Luleå kommer du att arbeta för en internationell aktör och du kommer vara en del i avdelningens inköpsstrategi. I ditt arbete innebär det att du kommer att stödja verksamheten genom att utbilda, påverka och ge råd till nyckelintressenter om bästa praxis för inköp. Du kommer i rollen att bidra till långsiktig tillväxt och lönsamhet och jobbar nära kollegor med liknande roller där du får möjlighet till stöttning. Dina kollegor finns på plats i både Luleå såväl som i andra delar av Europa. Här är din chans att jobba för en stor internationell aktör med möjlighet att göra skillnad i en snabbt växande organisation!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att processen sköts av Academic Work men du kommer bli anställd av vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till exempel att:


* Identifiera leverantörer.
* Granska och analysera nuvarande inköp inom ditt ansvarsområde för att säkerställa kunskap om kontraktsstatus.
* Analysera marknaden för att identifiera nya och alternativa leverantörer.
* Se till att leverantörer är trygga, hållbara och lämpligt ackrediterade.
* Utveckla avtalsöverenskommelser.
* Genomföra regelbundna revisioner och resultatgenomgångar med leverantörer.
* Identifiera och realisera möjligheter att optimera antalet leverantörer.
* Bidra till utveckling och implementering av upphandlingsstrategier och initiativ inom området.


Tjänsten innebär också resor då du kommer ansvara för andra länder.

VI SÖKER DIG SOM
* Har utbildning inom inköp, logistik, företagsekonomi eller motsvarande, alternativt likvärdig erfarenhet från arbetslivet.
* Har minst två års erfarenhet från liknande arbete i datahall eller liknande branch, alternativt flerårig erfarenhet från liknande roll.
* Har kunskaper för att göra avancerade finansiella analyser
* Behärskar mycket god engelska, då större delen av kommunikationen kommer att ske på engelska.

Som person är du:


* Ansvarstagande
* Kommunikativ
* Analytisk
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid.
* Placering: Luleå.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Inköpschef sökes till CBRE i Luleå!

Ansök    Mar 30    Academic Work Sweden AB    Inköpschef
Har du erfarenhet av inköp och kontraktshantering och trivs med att arbeta i en snabbt omväxlande miljö? I rollen som inköpschef kommer du hantera inköp, upphandling och agera som stöd till leverantör vid tjänster inom fastighet, anläggning och projekt. Ta möjligheten att få arbeta i en internationell miljö med stora möjligheter att växa! Läs mer och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval för denna tjänst. OM TJÄNSTEN I arbetet som inköpschef/an... Visa mer
Har du erfarenhet av inköp och kontraktshantering och trivs med att arbeta i en snabbt omväxlande miljö? I rollen som inköpschef kommer du hantera inköp, upphandling och agera som stöd till leverantör vid tjänster inom fastighet, anläggning och projekt. Ta möjligheten att få arbeta i en internationell miljö med stora möjligheter att växa! Läs mer och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval för denna tjänst.

OM TJÄNSTEN
I arbetet som inköpschef/ansvarig kommer du främst ansvara för utformningen och implementeringen av upphandlingsplaner för att stödja verksamhetens strategier och mål. Genom att utarbeta, granska och förhandla kontrakt för köp av varor och tjänster kommer du kunna säkerställa kvalité- och kostnadseffektivitet för leveranser inom organisationen. Rollen innebär även personalansvar vid förlängning- och förnyelse av kontrakt samt personalfrågor.

Du kommer i rollen att bidra till långsiktig tillväxt och lönsamhet och jobba nära kollegor med liknande roller där du får möjlighet till stöttning. Dina kollegor finns på plats i både Luleå såväl som i andra delar av Europa.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att processen sköts av Academic Work men du kommer bli anställd av CBRE.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till exempel att:


* Utforma och implementera upphandlingsplaner för att för att stödja konto-, klient- och globala inköpskrav.
* Utarbeta, granska, förhandla och underhålla kontrakt och andra affärsdokument till stöd för köp av varor och tjänster.
* Designa och hantera RFP-processer för att stödja klientprogrammets mål och krav.
* Hantera kundens leverantör- och prestandastyrning samt utvecklingsprogram
* Förhandla kontrakt för varor, tjänster, förnödenheter och utrustning


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom inköp, logistik, företagsekonomi eller motsvarande
- Har minst två års erfarenhet från inköp, kontraktsadministration eller liknande arbete
- Har erfarenhet av kvalitetssäkring och/eller inköpshantering
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska, då större delen av kommunikationen kommer att ske på engelska.
- Har kunskap inom Microsoft Office Suite, kontraktshanteringsverktyg och plattformar

Som person är du:


* Kommunikativ
* Strategisk
* Affärsmässighet
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Luleå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 100 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte 2020 23,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom facilities management, projekt och rådgivning Visa mindre

Inköpschef sökes till CBRE i Luleå!

Ansök    Mar 29    Academic Work Sweden AB    Inköpschef
Har du erfarenhet av inköp och kontraktshantering och trivs att arbeta i en snabbt omväxlande miljö? I rollen som inköpschef kommer du hantera inköp, upphandlingar och agera som stöd till leverantörer för leverans av fastigheter, anläggningar och projekt inom specifika team. Ta möjligheten att få arbeta i en internationell miljö med stora möjligheter att växa! Läs mer och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval för denna tjänst. OM TJÄNSTEN I arb... Visa mer
Har du erfarenhet av inköp och kontraktshantering och trivs att arbeta i en snabbt omväxlande miljö? I rollen som inköpschef kommer du hantera inköp, upphandlingar och agera som stöd till leverantörer för leverans av fastigheter, anläggningar och projekt inom specifika team. Ta möjligheten att få arbeta i en internationell miljö med stora möjligheter att växa! Läs mer och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval för denna tjänst.

OM TJÄNSTEN
I arbetet som inköpschef kommer du främst ansvara för utformningen och implementeringen av upphandlingsplaner för att stödja verksamhetens strategier och mål. Genom att utarbeta, granska och förhandla kontrakt för köp av varor och tjänster kommer du kunna säkerställa kvalitén, kostnadseffektivitet för leveranser inom organisationen. Rollen innebär även personalansvar för processer av förnyelser, förlängning och personalnivåer.

Du kommer i rollen att bidra till långsiktig tillväxt och lönsamhet och jobba nära kollegor med liknande roller där du får möjlighet till stöttning. Dina kollegor finns på plats i både Luleå såväl som i andra delar av Europa. Här är din chans att jobba för ett stort internationellt företag med möjlighet att göra skillnad i en snabbt växande organisation!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att processen sköts av Academic Work men du kommer bli anställd av CBRE.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till exempel att:


* Att utforma och implementera upphandlingsplaner för att för att stödja konto-, klient- och globala inköpskrav.
* Utarbetar, granskar, förhandlar och underhåller kontrakt och andra affärsdokument till stöd för köp av varor och tjänster.
* Designar och hanterar RFP-processer för att stödja klientprogrammets mål och krav.
* Hanterar kundens leverantörsprestandastyrning och utvecklingsprogram
* Förhandlar kontrakt för varor, tjänster, förnödenheter, utrustning


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom inköp, logistik, företagsekonomi eller motsvarande, alternativt likvärdig erfarenhet från arbetslivet.
- Har minst två års erfarenhet från inköp, kontraktsadministration eller liknande arbete.
- Har erfarenhet av kvalitetssäkring och/eller inköpshantering
- Behärskar mycket god engelska, då större delen av kommunikationen kommer att ske på engelska.

Som person är du:


* Ansvarstagande
* Kommunikativ
* Analytisk
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Luleå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Sourcing Director till stor internationell aktör!

Ansök    Dec 10    Academic Work Sweden AB    Inköpschef
Har du bred erfarenhet inom inköp i en större organisation och vill ta nästa kliv i karriären och jobba i ett stort globalt bolag? I rollen som Sourcing Director får du ett stort ansvar för hela inköpsstrategin och får arbeta i en internationell miljö på en välkänd organisation inom social media! Låter det spännande? Läs mer och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval för denna tjänst. OM TJÄNSTEN På plats i Luleå kommer du att arbeta för en stor i... Visa mer
Har du bred erfarenhet inom inköp i en större organisation och vill ta nästa kliv i karriären och jobba i ett stort globalt bolag? I rollen som Sourcing Director får du ett stort ansvar för hela inköpsstrategin och får arbeta i en internationell miljö på en välkänd organisation inom social media! Låter det spännande? Läs mer och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval för denna tjänst.

OM TJÄNSTEN
På plats i Luleå kommer du att arbeta för en stor internationell aktör och du kommer ansvara för inköps- och upphandlingsfunktionen. Du ansvarar för ett mindre team bestående av inköpsansvarig och inköpsanalytiker, och samarbetet sker både lokalt och med kollegor i andra länder i Europa. I rollen har du ansvar för bland annat budget, deadlines, prognoser och måluppfyllnad.

Här är din chans att jobba för ett internationellt företag med möjlighet att göra skillnad i en snabbt växande organisation!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att processen sköts av Academic Work men du kommer bli anställd av vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer bland annat att:
* Utveckla, kommunicera och hantera genomförandet av inköps- och upphandlingsstrategier för att stödja program-, företags- och klientmål.
* Hantera årlig inköpsbudget och leverantörsbas av leverantörer.
* Analysera råvaru- och servicebehov för en fastighetsportfölj.
* Skapa förfrågningar om förslag och granskar bud.
* Skapa kontrakt, förhandla villkor och implementera tjänster.
* Utveckla och implementera rikstäckande strategier för att optimera kontraktsförhandlingar, kontraktsförnyelser och fakturering.
* Hantera och rapportera om relaterade program-KPI:er och mätvärden.
* Tillhandahålla support, coachning och ledarskap för andra inköps- och inköpspartners i hela det globala nätverket.
* Delta direkt eller indirekt och stödjer företagens globala inköpsinitiativ och processer.

Tjänsten innebär också resor då du kommer ansvara för andra länder.

VI SÖKER DIG SOM
* Har utbildning inom inköp, logistik, företagsekonomi eller motsvarande, alternativt likvärdig erfarenhet från arbetslivet.
* Har minst fem års erfarenhet från liknande arbete i datahall eller liknande branch, alternativt flerårig erfarenhet från liknande roll.
* Har kunskaper för att göra avancerade finansiella analyser
* Har erfarenhet av att tolka affärsdokument, skriva rapporter och förhandla med olika parter.
* Har arbetat i redovisnings- och/eller affärssystem.
* Behärskar mycket god engelska, då större delen av kommunikationen kommer att ske på engelska.

Vi ser det som meriterande om du behärskar svenska, samt om du har koppling till Luleå då tjänsten är långsiktig.

Som person är du:


* Ansvarstagande
* Kommunikativ
* Analytisk
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid.
* Placering: Luleå.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Sourcing Manager for a global company in Luleå!

Ansök    Dec 10    Academic Work Sweden AB    Inköpschef
Do you have experience within purchasing and want to take the next step in your career and work on a global company in social media? In the role as Sourcing Manager you will be responsible for the entire purchasing strategy and will work in an international environment! Does that sound exciting? Read more and apply today, we work with ongoing selection for this position. OM TJÄNSTEN On site in Luleå, you will work for an international organisation and yo... Visa mer
Do you have experience within purchasing and want to take the next step in your career and work on a global company in social media? In the role as Sourcing Manager you will be responsible for the entire purchasing strategy and will work in an international environment! Does that sound exciting? Read more and apply today, we work with ongoing selection for this position.

OM TJÄNSTEN
On site in Luleå, you will work for an international organisation and you will be part of the department's purchasing strategy. In your work, this means that you will support the business by educating, influencing and advising key stakeholders on best practice for purchasing. In the role, you will contribute to long-term growth and profitability and work closely with colleagues in similar roles where you will receive support. Your colleagues are on site in both Luleå as well as other parts of Europe. Here's your chance to work for a major international company with the opportunity to make a difference in a fast growing organisation!

The position is a direct recruitment, which means that the process is managed by Academic Work, but you will be employed by our customer.

ARBETSUPPGIFTER
* Review and analyse current purchases within your area of responsibility to ensure knowledge of contract status.
* Analyse the market to identify new and alternative suppliers.
* Ensure that suppliers are safe, durable and appropriately accredited.
* Develop contractual agreements.
* Conduct regular audits and performance reviews with suppliers.
* Identify and realise opportunities to optimise the number of suppliers.
* Contribute to the development and implementation of procurement strategies and initiatives in the area.

This position also involves travels, as you will be responsible for other countries as well.

VI SÖKER DIG SOM
* Have an educational backbound within purchasing, logistics, business administration or equivalent, or equivalent experience from working life.
* Have at least two years' experience from similar work in a data center or similar industry, or several years' experience from a similar role.
* Have the knowledge to perform advanced financial analysis
* Masters very good English, as most of the communication will be in English.

As a person, you are:


* Taking responsibility
* Communicative
* Analytical
* Structured


Other information


* Start: By appointment.
* Scope: Full time.
* Location: Luleå.
* The recruitment process is handled by Academic Work and our customer's wishes are that all questions regarding the service are handled by [Academic Work] (mailto: [email protected]).


We go through the selection on an ongoing basis and the ad can be shut down before the position is filled if we have moved on to the selection and interview phase. Visa mindre

Procurement Director to a major international organisation!

Ansök    Dec 10    Academic Work Sweden AB    Inköpschef
Do you have broad experience in purchasing in a larger organisation and want to take the next step in your career and work in a global company? In the role as Procurement Director you get a great responsibility for the entire purchasing strategy and get to work in an international environment at a well-known organisation in social media! Does that sound exciting? Read more and apply today, we work with ongoing selection for this position. OM TJÄNSTEN On ... Visa mer
Do you have broad experience in purchasing in a larger organisation and want to take the next step in your career and work in a global company? In the role as Procurement Director you get a great responsibility for the entire purchasing strategy and get to work in an international environment at a well-known organisation in social media! Does that sound exciting? Read more and apply today, we work with ongoing selection for this position.

OM TJÄNSTEN
On site in Luleå, you will work for a major international company and you will be responsible for the purchasing and procurement function. You are responsible for a small team consisting of purchasing managers and purchasing analysts, and the collaboration takes place both locally and with colleagues in other countries in Europe. In the role you are responsible for, among other things, budget, deadlines, forecasts and goal fulfillment.

Here's your chance to work for an international company with the opportunity to make a difference in a fast growing organisation!

The position is a direct recruitment, which means that the process is managed by Academic Work, but you will be employed by our customer.

ARBETSUPPGIFTER
You will for example:
* Develop, communicate and manage the implementation of purchasing and procurement strategies to support program, corporate and client goals.
* Manage annual purchasing budget and supplier base of suppliers.
* Analyse raw material and service needs for a property portfolio.
* Create requests for proposals and review bids.
* Create contracts, negotiate terms and implement services.
* Develop and implement nationwide strategies to optimise contract negotiations, contract renewals and invoicing.
* Manage and report on related program KPIs and metrics.
* Provide support, coaching and leadership for other purchasing and purchasing partners across the global network.
* Participate directly or indirectly and support companies' global purchasing initiatives and processes.

The service also involves travels, as you will be responsible for other countries.

VI SÖKER DIG SOM
* Have educational background in purchasing, logistics, business administration or equivalent, or equivalent experience from working life.
* Have at least five years 'experience from similar work in a data center or similar industry, or several years' experience from a similar role.
* Have the knowledge to perform advanced financial analysis
* Have experience in interpreting business documents, writing reports and negotiating with various parties.
* Have worked in accounting and / or business systems.
* Masters very good English, as most of the communication will be in English.

We see it as a merit if you master Swedish, and if you have a connection to Luleå as the service is long-term.

As a person, you are:


* Taking responsibility
* Communicative
* Analytical
* Structured


Other information


* Start: By appointment.
* Scope: Full time.
* Location: Luleå.
* The recruitment process is handled by Academic Work and our customer's wishes are that all questions regarding the service are handled by [Academic Work] (mailto: [email protected]).


We go through the selection on an ongoing basis and the ad can be shut down before the position is filled if we have moved on to the selection and interview phase. Visa mindre