Lediga jobb som Verksamhetsanalytiker i Luleå

Se lediga jobb som Verksamhetsanalytiker i Luleå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Luleå som finns hos arbetsgivaren.

Expansiva Navcite söker en affärskonsult!

När du kliver in på Navcite kontor mitt i centrala Luleå möts du av en hemtrevlig känsla. Medarbetarna sitter i öppna landskap och gemensamt verkar dem för att skapa en trevlig arbetsmiljö. Vill du arbeta i roll där du kan driva din egna utveckling? Är detta viktiga faktorer för att du ska trivas på jobbet? Då kan det vara just DIG vi söker för rollen som affärskonsult inom logistik och produktion, skicka in ansökan idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN... Visa mer
När du kliver in på Navcite kontor mitt i centrala Luleå möts du av en hemtrevlig känsla. Medarbetarna sitter i öppna landskap och gemensamt verkar dem för att skapa en trevlig arbetsmiljö. Vill du arbeta i roll där du kan driva din egna utveckling? Är detta viktiga faktorer för att du ska trivas på jobbet? Då kan det vara just DIG vi söker för rollen som affärskonsult inom logistik och produktion, skicka in ansökan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Hos Navcite blir du en del av ett företag som hjälper till att digitalisera, förenkla och effektivisera arbetssätt och administrativa rutiner hos kunderna. Du ett självklart affärsstöd inom kundens digitala processer då du som affärskonsult har en nyckelroll i att utforma affärsstödet genom att arbeta nära kunderna och förstå verksamhetens behov. Denna roll passar dig som är ansvarstagande, driven, nyfiken och lockas av att utvecklas på en arbetsplats tillsammans med ditt team. Hos Navcite verkar alla medarbetare tillsammans för trivsel och delaktighet!

Du erbjuds
- En analytisk och problemlösande roll där du verkligen får utlopp för ditt engagemang.
- Möjlighet att arbeta nära verksamheter och hjälpa människor i sin vardag.
- En del i ett etablerat och lösningsorienterat team.
- Ett arbeta i ett växande bolag där du får stöttning för att driva din egna utvecklingskurva.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* I rollen som affärskonsult har du en viktig roll i att förstå kundens behov och verksamhet för att sedan arbeta fram, tillsammans med ditt team, en teknisk lösning som stödjer kundens arbetssätt.
* Som team, analysera och finna fungerande lösningar i kundens affärssystem.
* Ha ett övergripande systemtänk och fungera som en viktig nyckel mellan Navcite och kunden.
* Genomföra kundmöten för att få en god förståelse för verksamheten och kartlägga vilka behov kunden har.


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetat minst ett år inom logistik eller produktion.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då språken används dagligen.
- Har B-körkort.
- Har ett stort ekonomiskt och tekniskt intresse.

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenhet inom redovisning. För att passa in i rollen är du:
- Innovativ
- Självgående
- Nätverkande
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Visa mindre

Processledare inom hjälpmedelsteknik, Region Norrbotten, Boden

På Region Norrbottens inköp och försörjningsavdelning arbetar vi långsiktigt med att förse vården med rätt och säker utrustning. Här finns det ett nära samarbeta med verksamhetens olika avdelningar för att på bästa sätt leverera högklassiga lösningar och vårdmaterial. Vi har i uppdrag att skapa framtidens bästa hälsa och vård vilket ställer höga krav och förväntningar på oss, varje dag, dygnet runt. Vi söker Är du en person som vill ha en mångsidig arb... Visa mer
På Region Norrbottens inköp och försörjningsavdelning arbetar vi långsiktigt med att förse vården med rätt och säker utrustning. Här finns det ett nära samarbeta med verksamhetens olika avdelningar för att på bästa sätt leverera högklassiga lösningar och vårdmaterial. Vi har i uppdrag att skapa framtidens bästa hälsa och vård vilket ställer höga krav och förväntningar på oss, varje dag, dygnet runt.



Vi söker

Är du en person som vill ha en mångsidig arbetsroll där du får samarbeta med olika människor? Då har vi rollen för dig när vi nu söker processledare inom hjälpmedelsteknik till Region Norrbotten!


För rollen ser vi att du har följande kvalifikationer:

- Har en akademisk examen relevant för tjänsten, alternativt akademisk examen inom annan inriktning kombinerat med erfarenheter från området som arbetsgivaren bedömer likvärdigt

- Har goda språkliga kunskaper i svenska och engelska i både i tal och skrift

- Har erfarenhet av komplexa IT-miljöer där du har förståelse för IT-infrastruktur och IT-leverans

- Har tidigare erfarenhet av att leda projektuppdrag genom hela processen

- Har god datavana inom olika system


Det är meriterande om du:

- Har kunskaper i , Databaser

- Har kunskap av i Bi/ReportBuilder

- Har tidigare erfarenhet av verksamhetsutveckling och kravarbete inom offentlig upphandling

- Har erfarenhet av att planera och utföra utbildningar

- Har erfarenhet av integrationer mellan olika system  


Rollen som processledare kräver att du arbetar självständigt, ansvarsfullt och kan planera samt genomföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du är flexibel och kan hantera olika typer av uppdrag och arbetsmiljöer. Vidare ser vi att du har en tydlig kommunikation till din omgivning och kan anpassa ditt sätt att kommunicera utifrån målgrupp och situation. För att lyckas i tjänsten behöver du ha en god förmåga att agera med helhetssyn, affärsmässighet och strategisk framåtblick. Du ser nyttan av att samarbeta med andra medarbetare och är en kunskapsresurs för andra. Vi uppmanar till kreativitet och nytänkande på Region Norrbotten där du tillsammans med andra har möjlighet att påverka ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 



Det här får du arbeta med

Som processledare inom hjälpmedelsteknik kommer du att arbeta med att stödja och utveckla hjälpmedelsverksamheten. Du kommer att få arbeta med att ta fram statistik och rapporter, arbeta med effektivisering, analyser och utveckling av olika system och rutiner samt ansvara över interna utbildningar. Vidare kommer du att ha ett nära samarbete med närmsta chef och medarbetare för att bästa sätt ge en effektiv hjälpmedelsförsörjning av god kvalité. 


Vår hjälpmedelsverksamhet har till uppdrag att tillhandhålla en god och effektiv hjälpmedelsförsörjning genom att patienter på lika villkor får tillgång till funktionellt fullvärdigt hjälpmedel i hela regionen.



Det här erbjuder vi dig

- En spännande arbetsplats med många specialistområden som leder till bred kunskap och utmanande utveckling

- Möjlighet att tillsammans med andra påverka och forma ditt arbete samt ta egna initiativ och förverkliga idéer

- Handledning och stöttning till att lära dig arbetet innan du förväntas att kunna driva och utföra arbetet på egen hand

- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård

- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag

- Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/


Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Boden. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag - fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Operativ analytiker till brott i nära relation i Luleå

Ansök    Okt 20    Polismyndigheten    Verksamhetsanalytiker
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en analytiker till vårt team som är pedagogisk, flexibel samt har god samarbetsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Beskrivning av arbetsplatsen Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organi... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en analytiker till vårt team som är pedagogisk, flexibel samt har god samarbetsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplatsen
Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Utredningssektionen i Polisområde Norrbotten är organiserad i grova brott, spaning, brott i nära relation, bedrägeri, jourhavande förundersökningsledare och brottssamordning samt stationsbefäl. Utredningssektionen ansvarar för kvalificerat spaningsarbete och viss hantering av hemliga tvångsmedel.
Brott i nära relation-grupperna bedriver kvalificerade utredningar gällande våldsbrott i nära relation, brott mot barn, sexualbrott med känd eller okänd gärningsperson.
Utredningssektionen i polisområde Norrbotten söker nu en operativ analytiker till Brott i nära relation grupp 1 med placeringsort Luleå. Analytikern arbetar för båda Brott i nära-grupperna och samverkar även med övriga på utredningssektionen och polisområdet.
Arbetsuppgifter
Som operativ analytiker har du en viktig roll i utredningsarbetet och du verkar i ett nära samarbete med utredare och förundersökningsledare. Dina arbetsuppgifter innebär att du ansvarar för att inhämta, bearbeta, analysera och redovisa olika typer av data. Syftet är att pedagogiskt skapa överblick och underlag till utredningsåtgärder samt slutligen redovisa resultaten i ett förundersökningsprotokoll i form av t.ex. tidslinjer och rapporter. Analytikerns material ska kunna fungera som bevismaterial vid en förhandling och arbetsuppgifter som att vittna under huvudförhandling i domstol kan förekomma.
Som analytiker på Brott i Nära relation arbetar du inom IT-området, genom att bland annat stödja utredningsverksamheten med:
Bearbetning och analys av mobiltelefonextraktioner, skriva förhörsunderlag och rapporter till förundersökningsprotokoll
Inhämtning och bearbetning av bild och film, kartlägga och/eller rekonstruera händelseförlopp utifrån tekniska data
Arbeta fram och föredra analyser såsom brukaranalyser, kommunikationsanalyser och ärendeanalyser till utredare, utredningsledning och åklagare
Planera för och genomföra inhämtning av information utifrån utredningsläge och agera stöd för utredningsledningens beslut om vidare informationsinhämtning, inriktning och prioriteringar
Övrigt förekommande uppgifter vid lägre belastning inom analys som t.ex. kan vara framtagande av förhörsunderlag, ta fram bättre struktur för beslagshantering.

Arbetet innebär ärenden som mentalt kan vara tunga att hantera samt att det periodvis är ansträngda förhållanden med korta handläggningstider. Resor och arbete på annan ort kan förekomma.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Utbildning Polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman eller högskoleutbildning inom beteendevetenskap, samhällsvetenskap, kriminologi, statistik, IT eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
Aktuell erfarenhet och vana av att hantera, strukturera och analysera information som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
Utbildning och/eller motsvarande erfarenhet av skriftlig produktion av t.ex. rapporter eller utredningar
Goda kunskaper i att skriftligt och muntligt presentera information anpassat till mottagaren
God kunskap och vana av att arbeta med MS Office samt fallenhet för att lära dig arbeta med nya applikationer/program
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska
B-körkort

Det är meriterande om du även har:
Aktuell erfarenhet av arbete med operativ analys, analytiskt arbete eller utredningsarbete
Aktuell erfarenhet av operativ analys i förundersökning
Arbetat inom polismyndigheten eller annan brottsbekämpande myndighet, alternativt annan myndighet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
Aktuell och relevant erfarenhet av brottsutredningar
Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med och strukturerat upp stora datamängder, programmering eller kunskap inom systemvetenskap
Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska

Tjänsten ställer höga krav på god analytisk förmåga och för att trivas i rollen är det viktigt att du har förmåga att strukturera och driva ditt egna arbete framåt. Du har god samarbetsförmåga, känsla för service och trivs med att arbeta i team samt att vara andra behjälpliga, både inom och utanför teamet. Du kommer att arbeta nära utredarna samt ha många externa kontakter och samarbetspartners. Eftersom arbetet innefattar muntlig och skriftlig information till andra är det viktigt att du har en god pedagogisk förmåga. Inflödet av arbetsuppgifter varierar, därför behöver du vara flexibel och kunna anpassa dig till uppdrag med kort varsel samt ha förmåga att prestera under tidspress utifrån verksamhetens behov. Vi vill att du är engagerad och intresserad av att utveckla dig själv och den verksamhet du arbetar i.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
SEKO polisen Nord, ST region Nord, SACO-S region Nord, Polisförbundet region Nord. Samtliga nås via polisens växel 114 14.
Övrig information
Vi vill informera dig om att Polismyndigheten använder sig av urvalsfrågor som ett första led i urvalsarbetet. Vi uppmanar till sanningsenliga svar på urvalsfrågorna. Enkäten skickas via mail efter att ansökningstiden passerat.
Har du skyddade personuppgifter eller liknande information du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Affärsdriven BI-analytiker till Sensor Försäkring!

Vill du vara en del av ett bolag som befinner sig i en spännande tillväxtresa? Har du erfarenhet av teknisk infrastruktur och drivs av affärsmannaskap? Då kan du vara Sensor Försäkrings nästa BI-analytiker! Information om tjänsten Nu söker Sensor Försäkring dig som kan hjälpa deras verksamhet att bli mer datadriven. Har du relevant erfarenhet och är dessutom en lösningsorienterad person med god samarbetsförmåga - då ska du läsa vidare! Som en nytänkande ... Visa mer
Vill du vara en del av ett bolag som befinner sig i en spännande tillväxtresa? Har du erfarenhet av teknisk infrastruktur och drivs av affärsmannaskap? Då kan du vara Sensor Försäkrings nästa BI-analytiker!

Information om tjänsten

Nu söker Sensor Försäkring dig som kan hjälpa deras verksamhet att bli mer datadriven. Har du relevant erfarenhet och är dessutom en lösningsorienterad person med god samarbetsförmåga - då ska du läsa vidare! Som en nytänkande utmanare på försäkringsmarknaden erbjuder Sensor Försäkring en spännande resa för rätt person. Dina kollegor kommer att bestå av högpresterande, energifulla och målfokuserade personer som gillar att fira framgångar tillsammans.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Sensor Försäkring. Alla frågor kring tjänsten går till [email protected].

Arbetsuppgifter:

I din roll kommer du framför allt att ansvara för utvecklingen av datavaruhus. Det innebär att du kommer att arbeta med att utveckla automatisk datainhämtning från kärnsystemen, främst genom API:er, samt strukturera och förbereda data för användning. Utöver detta kan följande vara vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Delta i den allmänna tekniska utvecklingen av tjänster och funktioner för att förbättra verksamheten, med fokus på att vara effektiv och långsiktig.
• Bidra med strategiskt och lösningsorienterat tänkande för att hantera framtida utvecklingsutmaningar och skapa effektiva och långsiktiga lösningar.
• Som en central del i den tekniska utvecklingen ansvara för att driva tekniska initiativ framåt, optimera och säkerställa effektiva system och processer.

Nuvarande teknisk utveckling sker främst i Python och i datavaruhuset arbetar de i .

Vi tror att du har:

• Erfarenhet och/eller utbildning inom teknisk infrastruktur. 
• Ett starkt analys- och affärsdriv.
• Erfarenhet av Power-Bi är meriterande. 

Även om du är en långtgående student inom det aktuella området kan vi överväga att erbjuda dig ett extrajobb innan du börjar på heltid.

Du kommer att ha ett stort ansvar att driva processer och arbeta självständigt med egna initiativ. I och med att Sensor Försäkring är en uppstickare på försäkringsmarknaden och hoppas vi att du redo att ta på dig an de utmaningar som det innebär. Du är ödmjuk och redo att ta tag i uppgifter där det behövs, med inställningen att vi agerar för företagets bästa. Det är viktigt att du trivs i en föränderlig miljö med korta beslutsvägar.

START: Enligt överenskommelse.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Luleå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Ellen Söderholm

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Verksamhetsutvecklare, område utveckling och stöd inom föräldraförsäkringen

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Som verksamhetsutvecklare blir ... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Som verksamhetsutvecklare blir du en del av avdelningen Barn och Familj. Hos oss arbetar 2400 medarbetare på 18 platser runt om i landet. Barn och Familj har i uppgift att ge barnfamiljer bättre förutsättningar för ekonomisk trygghet genom att på ett effektivt sätt och med god kvalitet besluta och betala ut ersättningar.

Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till vårt verksamhetsområde Föräldraförmåner, vårt område ansvarar för förmånerna föräldrapenning, tillfällig föräldrapenning samt graviditetspenning. 

Rollen som verksamhetsutvecklare
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.

I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. 

Vår utvecklingsverksamhet drivs utifrån agila värderingar och arbetssätt. I vårt utvecklingsarbete utgår vi ifrån kund-och medarbetarinsikter, genom digitalisering och ständiga förbättringar bidrar vi till förståelse och ge trygghet för alla.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som:


• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och eller verksamhetsutveckling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• har förmåga att skapa ett användbart nätverk
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• god förmåga att leda dig själv.

Det är meriterande om du:


• har erfarenhet av agilt arbetssätt
• har erfarenhet av att arbeta i ett självorganiserande team
• har erfarenhet av arbete inom socialförsäkringen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Möjliga placeringsorter för tjänsten är de orter där BF verksamhetsområde föräldraförsäkringen har handläggande verksamhet och utvecklingsverksamhet (Stockholm, Göteborg, Karlshamn, Kalmar, Jönköping, Örebro, Lidköping, Uppsala, Norrköping, Västerås, Sundsvall, Skellefteå och Luleå).

Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. 

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontakt
Chef: Fredrika Järnehall Box, tel 010 112 08 68  (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Denise Marica, tel 010 113 45 12 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Therese Plantin, tel 010 119 22 35, Saco-S: Louise Henriksson, tel 010 118 40 55, Seko: Fredrik Bruhn, tel 010 111 86 29.  

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 maj 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till BankID kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Affärskonsult till expansiva Navcite!

Är du en driven person med bakgrund inom produktion eller logistik som vill ta nästa steg i din karriär? Hos Navcite får du möjligheten att arbeta i ett växande bolag som ger dig utvecklingsmöjligheter under tiden du arbetar i spännande uppdrag! Som affärskonsult har du en nyckelroll i att utforma affärsstödet genom att arbeta nära kunderna och förstå verksamhetens behov! Vi ser fram emot din ansökan. OM TJÄNSTEN Hos Navcite blir du en del av ett företag... Visa mer
Är du en driven person med bakgrund inom produktion eller logistik som vill ta nästa steg i din karriär? Hos Navcite får du möjligheten att arbeta i ett växande bolag som ger dig utvecklingsmöjligheter under tiden du arbetar i spännande uppdrag! Som affärskonsult har du en nyckelroll i att utforma affärsstödet genom att arbeta nära kunderna och förstå verksamhetens behov! Vi ser fram emot din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Hos Navcite blir du en del av ett företag som hjälper till att digitalisera, förenkla och effektivisera arbetssätt och administrativa rutiner hos kunderna. På så vis är du ett självklart affärsstöd inom kundens digitala processer. Denna roll passar dig som är ansvarstagande, driven, nyfiken och lockas av att utvecklas på en arbetsplats tillsammans med ditt team. Hos Navcite är det stort fokus på trivsel och delaktighet!
Du erbjuds
- En analytisk och problemlösande roll där du verkligen får utlopp för ditt engagemang.
- Möjlighet att arbeta nära verksamheter och hjälpa människor i sin vardag.
- En del i ett etablerat och lösningsorienterat team.

I rollen som affärskonsult har du en viktig roll i att förstå kundens behov och verksamhet för att sedan arbeta fram, tillsammans med ditt team, en teknisk lösning som stödjer kundens arbetssätt. Arbetsuppgifterna består bland annat av att:
- Genomföra kundmöten för att få en god förståelse för verksamheten och kartlägga vilka behov kunden har.
- Som team, analysera och finna fungerande lösningar i kundens affärssystem.
- Ha ett övergripande systemtänk och fungera som en viktig nyckel mellan Navcite och kunden.

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetat minst ett år inom logistik eller produktion.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då språken används dagligen.
- B-körkort.
- Har ett stort ekonomiskt och tekniskt intresse.

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenhet inom redovisning.
För att passa in i rollen är du:
- Ansvarstagande
- Drivande
- Initiativtagande
- Nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Navcite här! Visa mindre

Administration och kundkontakt? Se hit!

Inledning: Vill du ha en samhällsnyttig roll där du dessutom får varva mellan administration och kundkontakt? Vill du arbeta på en arbetsplats där glädje, gemenskap och personlig utveckling står i centrum? Då har du kommit rätt! Just nu söker Lending Operations i Luleå ett antal nya administratörer. I rollen fungerar du som en länk mellan fastighetsmäklare och banken i samband med bostadsaffärer. Ansök redan idag för att säkra din plats i urvalet. Inform... Visa mer
Inledning:

Vill du ha en samhällsnyttig roll där du dessutom får varva mellan administration och kundkontakt? Vill du arbeta på en arbetsplats där glädje, gemenskap och personlig utveckling står i centrum? Då har du kommit rätt! Just nu söker Lending Operations i Luleå ett antal nya administratörer. I rollen fungerar du som en länk mellan fastighetsmäklare och banken i samband med bostadsaffärer. Ansök redan idag för att säkra din plats i urvalet.

Information om tjänsten

Antalet bostadsaffärer har ökat markant de senaste åren och Lending Operations utökar nu sitt team i Luleå för att möta behovet. Professionals Nord söker därmed för Swedbanks räkning flertalet nya Lending Officers till avdelningens kontor i centrala Luleå.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank under 6 månader med chans till förlängning och/eller fastanställning inom banken.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter

Som medarbetare inom Lending Operations kommer du att sitta i Swedbanks fräscha kontor i centrala Luleå, tillsammans med många härliga kollegor. För att du ska känna dig trygg i din nya roll kommer du inledningsvis få en gedigen introduktionsutbildning och under din anställningstid har du alltid handledare nära till hands.

I din roll som administratör är du spindeln i nätet som hanterar ärenden kring fastighetsaffärer och lån. Du hanterar ärenden där kunder fått beviljat nya lån för köp av boende, men även ärenden där kunder fått beviljat att låna mer på sin befintliga bostad. Du kommer bland annat handlägga utbetalningar, tillträden och andra kreditrelaterade ärenden som bankens rådgivare skickar till avdelningen. En viktig del av rollen är att ha kontakt med rådgivare, mäklare samt andra externa parter via mail och telefon.

Arbetstider är förlagda måndag till fredag under kontorstimmar.

Vi söker dig som:

För denna roll väger personlig lämplighet tyngre än tidigare erfarenhet så tveka inte att ansöka om du är intresserad. Detta är rollen för dig som vill ha ett varierande och samhällsnyttigt arbete inom bankvärlden!

I denna roll är service, effektivitet och kvalitet ledorden. För att passa i rollen ser vi att du är en person som trivs i det sociala samspelet och som med enkelhet kan uttrycka dig i tal samt skrift. Vidare behöver du vara en strukturerad person som kan arbeta effektivt utan att tappa kvalitén i ditt arbete. Du behöver även vara en person som trivs med att arbeta mot uppsatta mål, såväl kvalitativa som kvantitativa.
Tidigare erfarenhet/utbildning av administration, service eller ekonomi är meriterande, men inte ett krav för tjänsten.

För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Observera att brevet sedan ska skickas oöppnat till:

Professionals Nord,
Fanny Skott
Storgatan 30, 972 32 Luleå

Observera att kreditupplysning kommer tas på kandidater som blir aktuell för anställning.

START: 6 mars
OMFATTNING: Heltid
STAD: Luleå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Fanny Skott

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Administration och kundkontakt? Se hit!

Inledning: Vill du ha en samhällsnyttig roll där du dessutom får varva mellan administration och kundkontakt? Vill du arbeta på en arbetsplats där glädje, gemenskap och personlig utveckling står i centrum? Då har du kommit rätt! Just nu söker Lending Operations i Luleå ett antal nya administratörer. I rollen fungerar du som en länk mellan fastighetsmäklare och banken i samband med bostadsaffärer. Ansök redan idag för att säkra din plats i urvalet. Inform... Visa mer
Inledning:

Vill du ha en samhällsnyttig roll där du dessutom får varva mellan administration och kundkontakt? Vill du arbeta på en arbetsplats där glädje, gemenskap och personlig utveckling står i centrum? Då har du kommit rätt! Just nu söker Lending Operations i Luleå ett antal nya administratörer. I rollen fungerar du som en länk mellan fastighetsmäklare och banken i samband med bostadsaffärer. Ansök redan idag för att säkra din plats i urvalet.

Information om tjänsten

Antalet bostadsaffärer har ökat markant de senaste åren och Lending Operations utökar nu sitt team i Luleå för att möta behovet. Professionals Nord söker därmed för Swedbanks räkning flertalet nya Lending Officers till avdelningens kontor i centrala Luleå.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank under 6 månader med chans till förlängning och/eller fastanställning inom banken.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter

Som medarbetare inom Lending Operations kommer du att sitta i Swedbanks fräscha kontor i centrala Luleå, tillsammans med många härliga kollegor. För att du ska känna dig trygg i din nya roll kommer du inledningsvis få en gedigen introduktionsutbildning och under din anställningstid har du alltid handledare nära till hands.

I din roll som administratör är du spindeln i nätet som hanterar ärenden kring fastighetsaffärer och lån. Du hanterar ärenden där kunder fått beviljat nya lån för köp av boende, men även ärenden där kunder fått beviljat att låna mer på sin befintliga bostad. Du kommer bland annat handlägga utbetalningar, tillträden och andra kreditrelaterade ärenden som bankens rådgivare skickar till avdelningen. En viktig del av rollen är att ha kontakt med rådgivare, mäklare samt andra externa parter via mail och telefon.

Arbetstider är förlagda måndag till fredag under kontorstimmar.

Vi söker dig som:

För denna roll väger personlig lämplighet tyngre än tidigare erfarenhet så tveka inte att ansöka om du är intresserad. Detta är rollen för dig som vill ha ett varierande och samhällsnyttigt arbete inom bankvärlden!

I denna roll är service, effektivitet och kvalitet ledorden. För att passa i rollen ser vi att du är en person som trivs i det sociala samspelet och som med enkelhet kan uttrycka dig i tal samt skrift. Vidare behöver du vara en strukturerad person som kan arbeta effektivt utan att tappa kvalitén i ditt arbete. Du behöver även vara en person som trivs med att arbeta mot uppsatta mål, såväl kvalitativa som kvantitativa.
Tidigare erfarenhet/utbildning av administration, service eller ekonomi är meriterande, men inte ett krav för tjänsten.

För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Observera att brevet sedan ska skickas oöppnat till:

Professionals Nord,
Fanny Skott
Storgatan 30, 972 32 Luleå

Observera att kreditupplysning kommer tas på kandidater som blir aktuell för anställning.

START: februari
OMFATTNING: Heltid
STAD: Luleå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Fanny Skott

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Administration och kundkontakt? Se hit!

Inledning: Vill du ha en samhällsnyttig roll där du dessutom får varva mellan administration och kundkontakt? Vill du arbeta på en arbetsplats där glädje, gemenskap och personlig utveckling står i centrum? Då har du kommit rätt! Just nu söker Lending Operations i Luleå ett antal nya administratörer. I rollen fungerar du som en länk mellan fastighetsmäklare och banken i samband med bostadsaffärer. Ansök redan idag för att säkra din plats i urvalet. Inform... Visa mer
Inledning:

Vill du ha en samhällsnyttig roll där du dessutom får varva mellan administration och kundkontakt? Vill du arbeta på en arbetsplats där glädje, gemenskap och personlig utveckling står i centrum? Då har du kommit rätt! Just nu söker Lending Operations i Luleå ett antal nya administratörer. I rollen fungerar du som en länk mellan fastighetsmäklare och banken i samband med bostadsaffärer. Ansök redan idag för att säkra din plats i urvalet.

Information om tjänsten

Antalet bostadsaffärer har ökat markant de senaste åren och Lending Operations utökar nu sitt team i Luleå för att möta behovet. Professionals Nord söker därmed för Swedbanks räkning flertalet nya Lending Officers till avdelningens kontor i centrala Luleå.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank under 6 månader med chans till förlängning och/eller fastanställning inom banken.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter

Som medarbetare inom Lending Operations kommer du att sitta i Swedbanks fräscha kontor i centrala Luleå, tillsammans med många härliga kollegor. För att du ska känna dig trygg i din nya roll kommer du inledningsvis få en gedigen introduktionsutbildning och under din anställningstid har du alltid handledare nära till hands.

I din roll som administratör är du spindeln i nätet som hanterar ärenden kring fastighetsaffärer och lån. Du hanterar ärenden där kunder fått beviljat nya lån för köp av boende, men även ärenden där kunder fått beviljat att låna mer på sin befintliga bostad. Du kommer bland annat handlägga utbetalningar, tillträden och andra kreditrelaterade ärenden som bankens rådgivare skickar till avdelningen. En viktig del av rollen är att ha kontakt med rådgivare, mäklare samt andra externa parter via mail och telefon.

Arbetstider är förlagda måndag till fredag under kontorstimmar.

Vi söker dig som:

För denna roll väger personlig lämplighet tyngre än tidigare erfarenhet så tveka inte att ansöka om du är intresserad. Detta är rollen för dig som vill ha ett varierande och samhällsnyttigt arbete inom bankvärlden!

I denna roll är service, effektivitet och kvalitet ledorden. För att passa i rollen ser vi att du är en person som trivs i det sociala samspelet och som med enkelhet kan uttrycka dig i tal samt skrift. Vidare behöver du vara en strukturerad person som kan arbeta effektivt utan att tappa kvalitén i ditt arbete. Du behöver även vara en person som trivs med att arbeta mot uppsatta mål, såväl kvalitativa som kvantitativa.
Tidigare erfarenhet/utbildning av administration, service eller ekonomi är meriterande, men inte ett krav för tjänsten.

För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Observera att brevet sedan ska skickas oöppnat till:

Professionals Nord,
Fanny Skott
Storgatan 30, 972 32 Luleå

Observera att kreditupplysning kommer tas på kandidater som blir aktuell för anställning.

START: februari
OMFATTNING: Heltid
STAD: Luleå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Fanny Skott

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Administration och kundkontakt? Se hit!

Inledning: Vill du ha en samhällsnyttig roll där du dessutom får varva mellan administration och kundkontakt? Vill du arbeta på en arbetsplats där glädje, gemenskap och personlig utveckling står i centrum? Då har du kommit rätt! Just nu söker Lending Operations i Luleå ett antal nya administratörer. I rollen fungerar du som en länk mellan fastighetsmäklare och banken i samband med bostadsaffärer. Ansök redan idag för att säkra din plats i urvalet. Inform... Visa mer
Inledning:

Vill du ha en samhällsnyttig roll där du dessutom får varva mellan administration och kundkontakt? Vill du arbeta på en arbetsplats där glädje, gemenskap och personlig utveckling står i centrum? Då har du kommit rätt! Just nu söker Lending Operations i Luleå ett antal nya administratörer. I rollen fungerar du som en länk mellan fastighetsmäklare och banken i samband med bostadsaffärer. Ansök redan idag för att säkra din plats i urvalet.

Information om tjänsten

Antalet bostadsaffärer har ökat markant de senaste åren och Lending Operations utökar nu sitt team i Luleå för att möta behovet. Professionals Nord söker därmed för Swedbanks räkning flertalet nya Lending Officers till avdelningens kontor i centrala Luleå.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank under 6 månader med chans till förlängning och/eller fastanställning inom banken.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter

Som medarbetare inom Lending Operations kommer du att sitta i Swedbanks fräscha kontor i centrala Luleå, tillsammans med många härliga kollegor. För att du ska känna dig trygg i din nya roll kommer du inledningsvis få en gedigen introduktionsutbildning och under din anställningstid har du alltid handledare nära till hands.

I din roll som administratör är du spindeln i nätet som hanterar ärenden kring fastighetsaffärer och lån. Du hanterar ärenden där kunder fått beviljat nya lån för köp av boende, men även ärenden där kunder fått beviljat att låna mer på sin befintliga bostad. Du kommer bland annat handlägga utbetalningar, tillträden och andra kreditrelaterade ärenden som bankens rådgivare skickar till avdelningen. En viktig del av rollen är att ha kontakt med rådgivare, mäklare samt andra externa parter via mail och telefon.

Arbetstider är förlagda måndag till fredag under kontorstimmar.

Vi söker dig som:

För denna roll väger personlig lämplighet tyngre än tidigare erfarenhet så tveka inte att ansöka om du är intresserad. Detta är rollen för dig som vill ha ett varierande och samhällsnyttigt arbete inom bankvärlden!

I denna roll är service, effektivitet och kvalitet ledorden. För att passa i rollen ser vi att du är en person som trivs i det sociala samspelet och som med enkelhet kan uttrycka dig i tal samt skrift. Vidare behöver du vara en strukturerad person som kan arbeta effektivt utan att tappa kvalitén i ditt arbete. Du behöver även vara en person som trivs med att arbeta mot uppsatta mål, såväl kvalitativa som kvantitativa.
Tidigare erfarenhet/utbildning av administration, service eller ekonomi är meriterande, men inte ett krav för tjänsten.

För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Observera att brevet sedan ska skickas oöppnat till:

Professionals Nord,
Fanny Skott
Storgatan 30, 972 32 Luleå

Observera att kreditupplysning kommer tas på kandidater som blir aktuell för anställning.

START: februari
OMFATTNING: Heltid
STAD: Luleå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Fanny Skott

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Förvaltningsledare Norrbottens E-nämnd

Ansök    Jun 16    Luleå kommun    Verksamhetsanalytiker
LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + MIDNATTSSOL + SKÄRGÅRD + NÄRHET + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + VÄRLDSARV + DRÖMARBETE + TRYGGHET + GRÖN INDUSTRI + LIVSPUSSEL + NATUR + KULTUR + NÖJESLIV + SPÄNNANDE JOBB + SPELA ROLL + DU Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare. Med andr... Visa mer
LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + MIDNATTSSOL + SKÄRGÅRD + NÄRHET + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + VÄRLDSARV + DRÖMARBETE + TRYGGHET + GRÖN INDUSTRI + LIVSPUSSEL + NATUR + KULTUR + NÖJESLIV + SPÄNNANDE JOBB + SPELA ROLL + DU

Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vill du också spela roll?

Vill du arbeta med samverkan, att driva utveckling och digitaliseringen i Norrbotten så finns här en unik utmaning. Du kan vara den vi söker!

Sedan 2013 samverkar kommuner i Norrbotten med digitalisering via en gemensam organisation, Norrbottens e-nämnd. Luleå kommun är värdkommun för nämnden. Den gemensamma organisationen har sin grund i att förstärka utvecklingskraften genom samverkan för att möta samhällets och verksamheternas krav i en modern tid med digitaliseringen.

Kommuner i Norrbotten är på väg in i ett gemensamt verksamhetssystem inom socialtjänsten, eller ett ekosystem där socialtjänstens alla delar hanteras. Luleå kommun i egenskap av värdkommun genomför rekryteringen och det är även där förvaltningsledaren kommer ha sin anställning.

För att bemanna förvaltningsorganisation gällande det gemensamt verksamhetssystem söker vi både förvaltningsledare och förvaltningsledare IT (se separata annonser). Förvaltningsorganisation kommer dels att bestå av ett gemensamt team som tillsammans med de lokal personal inom i respektive kommun förvaltar, driver och utvecklar kommunerna i Norrbottens gemensamma verksamhetssystem inom Socialtjänsten.

ARBETSUPPGIFTER
För att stärka den gemensamma förvaltningsorganisationen söker vi nu en förvaltningsledare. Förvaltningsledare är den mer affärs- och verksamhetsinriktade rollen i den gemensamma förvaltningsorganisationen, men även den övergripande projektledaren för helheten.

I rollen som förvaltningsledare ansvarar du för att utarbeta och verkställa förvaltningsplaner för ekosystemet samt följa upp verksamhetsstödens gränssnitt, tjänster och funktionalitet. Du genomför utbildningar och ansvara för supportfunktionen. Du bistår styrgruppen på en strategisk nivå och har en löpande dialog med leverantören på operativ och taktisk nivå samt projektleder implementering av nya funktioner.

Tillsammans med leverantören driver ni ett gemensamt utvecklingsnätverk som har till uppgift att ständigt förbättra och effektivisera ekosystemet.

Du är insatt och delaktig vid framtagande av avtal samt i arbetet att skapa en samverkanshandbok som bland annat reglerar ekosystemets ingående komponenter, rutiner, överenskommelser, förvaltnings- och utvecklingsplaner, mötesformer, användarträffar etc.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Troligen har du arbetslivserfarenhet av liknande roller som ex. förvaltningsledare, systemspecialist, objektspecialist, systemförvaltare eller projektledare. Du har gedigen erfarenhet av ledarskap samt pedagogisk förmåga, kanske du har varit chef eller ledare för ett team.

För att lyckas i detta uppdrag behöver du vara kommunikativ i såväl tal som i skrift, ha erfarenhet av systemförvaltning samt goda teknik och IT-kunskaper, men framförallt ser vi gärna att du har kunskap inom affärsavtal, upphandling och affärsförhandling, verksamhetskunskap från socialförvaltningens olika områden samt erfarenhet av att utbilda andra.

Du har förmåga att ta initiativ till förändring och drivs av att finna nya lösningar. Du samarbetar effektivt med andra och är nyfiken på att lära nytt och har en vilja att utvecklas.

Är annan placeringsort än Luleå inom Norrbotten önskvärd? Ange önskad ort i din ansökan.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För dig vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Tips!
Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se
Nyfiken på jobb? www.jobbailuleakommun.se
Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn Visa mindre

Analytiker till vårdstöd

Enheten för Vårdstöd är en del av Hälso-och sjukvårdsavdelningen. Enheten stödjer Region Norrbottens hälso- och sjukvårdsverksamheter i deras arbete med att fullgöra sina uppdrag. Inom Vårdstöd finns områdena folkhälsa, förvaltning av vårdsystem, hälsoinformatik, kunskapsstyrning, samordning av olika frågor så som barnhälsovård, mödrahälsovård, nära vård, asyl- och flyktingsjukvård, psykisk ohälsa med mera. Tillsammans har vi både bredd och spetskompetens ... Visa mer
Enheten för Vårdstöd är en del av Hälso-och sjukvårdsavdelningen. Enheten stödjer Region Norrbottens hälso- och sjukvårdsverksamheter i deras arbete med att fullgöra sina uppdrag. Inom Vårdstöd finns områdena folkhälsa, förvaltning av vårdsystem, hälsoinformatik, kunskapsstyrning, samordning av olika frågor så som barnhälsovård, mödrahälsovård, nära vård, asyl- och flyktingsjukvård, psykisk ohälsa med mera. Tillsammans har vi både bredd och spetskompetens inom olika områden och vi hjälps åt för att underlätta för hälso- och sjukvården att göra sitt arbete.

Vi söker
Vi söker dig som har relevant högskole-/universitetsutbildning inom statistik, folkhälsovetenskap, samhällsvetenskap eller epidemiologi med kunskaper och erfarenheter av statistiska analyser, alternativt annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Det är en tillgång om du har för tjänsten relevant forskningserfarenhet. Praktisk erfarenhet av statistikprogram och databashantering är en förutsättning. Du har ett vetenskapligt förhållningssätt och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med hälso- och sjukvårdsfrågor samt av att leda och följa upp utvecklingsarbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har förmåga att arbeta med en hög grad av självständighet och har god samarbetsförmåga med både interna och externa parter för att säkerställa processer och resultat. Du har förmåga att arbeta strategiskt samt att organisera och strukturera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt utifrån verksamhetens behov. Du är van vid att förutsättningar kan förändras, och att prioritera/omprioritera samt följa upp är naturliga inslag i ditt sätt att arbeta. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera, har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att framställa målgruppsanpassade och pedagogiska kunskapsmaterial och presentationer.
Det här får du arbeta med
Som analytiker arbetar du med övergripande perspektiv inom hälso- och sjukvård och folkhälsa. Du arbetar bland annat med analys och uppföljning av hälsodata, patientupplevelser och vårdproduktion. Du bidrar med statistisk kompetens i analys och kunskapsspridning av resultat från olika enkätundersökningar. I arbetet ingår det att följa, analysera och kommunicera information om levnadsvanor, livsvillkor och vårdkonsumtion för att öka kunskapen om norrbottningarnas hälsa.  Jämlik och jämställd hälsa är ett viktigt perspektiv i ditt arbete. Du tar fram kunskapssammanställningar, rapporter/utredningar och arbetar även med måluppföljning av Region Norrbottens verksamheter.
Du ansvarar för omvärldsbevakning och analyserar, följer upp och rapporterar på regionövergripande nivå. Du är proaktiv i avdelningens interna utvecklingsarbete och bidrar med helhetssyn kring analys och uppföljning i förhållande till avdelningens övriga uppdrag.
Det här erbjuder vi dig
- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
- Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/Jobb-och-utbildning/Jobba-hos-oss/
Information om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 1 oktober 2022- 30 september 2023. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Affärskonsult till expansivt bolag i Luleå!

Har du bakgrund inom redovisning och vill ta nästa kliv i din karriär? Här hos Navcite Consulting AB får du chansen att jobba på ett växande företag som ger dig möjlighet att utvecklas och anta spännande och utmanande uppdrag! Du får en nyckelroll i att utforma affärsstödet genom att arbeta nära kunder och förstå verksamheters behov. Låter det som något för dig? Läs mer och sök redan idag! OM TJÄNSTEN Du blir en del av ett företag som hjälper till att fö... Visa mer
Har du bakgrund inom redovisning och vill ta nästa kliv i din karriär? Här hos Navcite Consulting AB får du chansen att jobba på ett växande företag som ger dig möjlighet att utvecklas och anta spännande och utmanande uppdrag! Du får en nyckelroll i att utforma affärsstödet genom att arbeta nära kunder och förstå verksamheters behov. Låter det som något för dig? Läs mer och sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Du blir en del av ett företag som hjälper till att förenkla och effektivisera arbetssätt och administrativa rutiner för deras kunder för att vara ett självklart affärsstöd inom digitala processer. Här är tjänsten för dig som är nyfiken och lockas av att få utvecklas på en arbetsplats tillsammans med ditt team, och där stort fokus ligger på trivsel och delaktighet.

Du erbjuds


* Ett kommunikativt, analytiskt och problemlösande yrke
* Möjlighet att arbeta nära verksamheter och hjälpa människor i deras vardag.
* Att bli del av ett etablerat och lösningsorienterat team.


Tjänsten är en direkt rekrytering vilket innebär att processen går via Academic Work men du blir anställd hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som affärskonsult har du en viktig roll i att förstå kundernas behov och verksamhet för att sedan teambaserat arbeta fram en teknisk lösning som stödjer kundens arbetssätt.

Du kommer till exempel att:


* Genomföra kundmöten för att få en god förståelse för verksamheten och vilka behov som finns.
* I team analysera och finna välfungerande lösningar i kundens affärssystem.
* Ha ett övergripande systemtänk och fungera som en viktig nyckel mellan företaget och kunden.


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare har jobbat minst ett år som redovisningsekonom eller liknande tjänst och har erfarenhet av bokföring
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- B-körkort
- Har ett stort ekonomiskt intresse och intresse av teknik

Meriterande för tjänsten är om du har högskoleutbildning inom industriell ekonomi eller liknande.

Stort fokus kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Som person är du:


* Relationskapande
* Problemlösande
* Självgående


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Luleå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom ITU Utvecklingsstöd

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Är du beredd att ta Sveriges viktigast... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Är du beredd att ta Sveriges viktigaste IT-jobb?

Om du vill ha ett vanligt IT-jobb, utan utmaningar, då kan du sluta läsa här. Men om du vill ha ett jobb där du påverkar människors liv och hela samhället? Då ska du läsa vidare.

Arbetsuppgifter och ansvar
Som verksamhetsutvecklare på ITU Utvecklingsstöd arbetar du aktivt för en effektivare IT-utveckling och nyttjande av IT-stöd i vårt digitaliseringsarbete på Försäkringskassan. Du utvecklar verksamheten genom att hela tiden se till digitaliseringens möjligheter och bedriver en kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du identifierar och driver aktiviteter, du stödjer och förändringsleder när det krävs och där det gör mest nytta och du gör det tillsammans med andra som har samma driv. I din roll ansvarar du för att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. Du kommer att verka i dialogen med Försäkringskassans IT- och försäkringsavdelningar.

I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka och driva olika nätverk, planering och uppföljning. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Vi vill att du har ett stort intresse av den digitala resan och dess möjligheter och vi ser gärna att du har arbetat med verksamheter i digitaliseringsfrågor samt att du har förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv. Vi ser gärna att du har en vana att arbeta tillsammans med beslutsfattare.

Vi söker dig som


• har akademisk examen (minst 120p/180 hp) inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du:


• har erfarenhet av strategiskt/taktiskt arbete i en IT-organisation
• har flerårig erfarenhet från arbete inom verksamhetsutveckling
• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
• har lett större förändringar

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort: Karlskrona, Stockholm, Söderhamn, Sundsvall, Luleå eller Kalix.
Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll samt säkerhetsprövnng innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap krävs. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska tester användas som en del i urvalsarbetet.

Kontakt
Chef: Christer Zettergren, tel 010 1147200 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annelie Wetterholdt, tel 010 1186812 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Anna-Lena Bahadori Lundgren, Saco-S: Amelie Johansson, Seko. Samtliga nås via vår växel på 08-786 90 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 mars. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till Luleå kommun

Vill du ha en nyckelroll i utvecklingen av framtidens Luleå? Nu söker vi verksamhetsutvecklare med inriktning på agil förändringsledning och tjänstedesign. Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider. Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgiv... Visa mer
Vill du ha en nyckelroll i utvecklingen av framtidens Luleå? Nu söker vi verksamhetsutvecklare med inriktning på agil förändringsledning och tjänstedesign.

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider. Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med närmare 6900 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 000 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vill du också spela roll?

I rollen som Verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta i kommunstaben som har ett stödjande, drivande och samordnande uppdrag för hela kommunens utveckling. Du kommer tillhöra avdelningen planering och analys, men även jobba nära enheten för digital utveckling. Vi tar stora kliv för att ligga i framkant inom våra verksamhetsområden. Det gör vi bland annat genom att öka samverkan, introducera agila arbetssätt och erbjuda tjänster som gör det lätt att göra rätt. Vi jobbar tillsammans för att nå ett hållbart och attraktivt Luleå med Sveriges bästa service och plats för 100 000 Luleåbor.

Som verksamhetsutvecklare hos oss kommer du att driva, koordinera och stödja våra olika kommunövergripande initiativ för att nå framtidens Luleå. Vi är i en utforskande fas där vi bygger upp självstyrande, agila och tvärfunktionella team som skapar användbara prototyper och resultat. I rollen ingår också att stödja kommunens verksamheter i agila metoder och utvecklingen av behovsdrivna tjänster.

För att trivas i den här rollen drivs du av att stötta och guida olika team i det agila arbetssätten. Samtidigt är du en del av att samplanera helheten och koordinera kommunikationen inom förvaltningen och i kommunen. Du stödjer också kommunens olika verksamheter med att utveckla sina tjänster med stort fokus på dem vi finns till för. I denna coachande och drivande roll får du ta stort eget ansvar samtidigt som du gärna samarbetar och delar med dig för att utveckla andra. Du kommer att ingå i olika team med hög grad av tillsammansskapande och gemensam utveckling. Vi stöttar varandra med våra olika kompetenser och erfarenheter för att leverera hög kvalitet, må bra och ha roligt på jobbet.

Din profil
Kvalifikationer
- Relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskaper
- Kompetens inom agil utveckling och förändringsledning, gärna inom fler områden än IT
- Kompetens inom tjänstedesign eller liknande metoder för behovsdriven utveckling

Meriterande är kompetens inom kommunikation och beteendedesign.

Som person är du genuint intresserad av att skapa förutsättningar som får människor att växa och ta ansvar. Du har god förmåga att se helheten och prioriterar rätt åtgärder för att nå resultat. Av andra upplevs du trygg och konkret samtidigt som din energi och ditt engagemang lockar andra att vilja och våga. I den här rollen är det många kontaktytor och för att bli framgångsrik behöver du ha en god förmåga att skapa och underhålla relationer.

Det svenska språket behärskar du mycket väl i både tal och skrift. Att leverera stöd och ett bra bemötande ser du som en självklarhet. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Nylund via e-post: [email protected]

Facklig representant i denna rekrytering är Maria Stridsman, Vision, 0920-45 36 98.

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 2022-04-04.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Ekonom till expansivt bolag i Luleå!

Har du bakgrund inom redovisning och vill ta nästa kliv i din karriär? Här får du chansen att jobba på ett växande företag som ger dig möjlighet att utvecklas och anta spännande och utmanande uppdrag! Du får en nyckelroll i att utforma affärsstödet genom att arbeta nära kunder och förstå verksamheters behov. Låter det som något för dig? Läs mer och sök redan idag! OM TJÄNSTEN Du blir en del av ett företag som hjälper till att förenkla och effektivisera a... Visa mer
Har du bakgrund inom redovisning och vill ta nästa kliv i din karriär? Här får du chansen att jobba på ett växande företag som ger dig möjlighet att utvecklas och anta spännande och utmanande uppdrag! Du får en nyckelroll i att utforma affärsstödet genom att arbeta nära kunder och förstå verksamheters behov. Låter det som något för dig? Läs mer och sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Du blir en del av ett företag som hjälper till att förenkla och effektivisera arbetssätt och administrativa rutiner för deras kunder för att vara ett självklart affärsstöd inom digitala processer. Här är tjänsten för dig som är nyfiken och lockas av att få utvecklas på en arbetsplats tillsammans med ditt team, och där stort fokus ligger på trivsel och delaktighet.

Du erbjuds


* Ett kommunikativt, analytiskt och problemlösande yrke
* Möjlighet att arbeta nära verksamheter och hjälpa människor i deras vardag.
* Att bli del av ett etablerat och lösningsorienterat team.


Tjänsten är en direkt rekrytering vilket innebär att processen går via Academic Work men du blir anställd hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som affärskonsult har du en viktig roll i att förstå kundernas behov och verksamhet för att sedan teambaserat arbeta fram en teknisk lösning som stödjer kundens arbetssätt.

Du kommer till exempel att:


* Genomföra kundmöten för att få en god förståelse för verksamheten och vilka behov som finns.
* I team analysera och finna välfungerande lösningar i kundens affärssystem.
* Ha ett övergripande systemtänk och fungera som en viktig nyckel mellan företaget och kunden.


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare har jobbat minst ett år som redovisningsekonom eller liknande tjänst och har erfarenhet av bokföring
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- B-körkort
- Har ett stort ekonomiskt intresse och intresse av teknik

Meriterande för tjänsten är om du har högskoleutbildning inom industriell ekonomi eller liknande.

Stort fokus kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Som person är du:


* Relationskapande
* Problemlösande
* Självgående


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Luleå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Verksamhetscontroller

Ansök    Dec 8    Luleå kommun    Verksamhetsanalytiker
Luleå har både storstadens utbud och småstadens närhet. En hållbar kuststad med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider. Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare. Med andra ord så s... Visa mer
Luleå har både storstadens utbud och småstadens närhet. En hållbar kuststad med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vill du också spela roll?


Barn- och utbildningsförvaltningen i Luleå kommun omsätter ca 2 miljarder per år och har ca 2700 anställda. Förvaltningen ansvarar för kommunens förskola, grundskola och gymnasieskola. Uppdraget är att se till samhällets fortlevnad, tillväxt och utveckling. Grundläggande värden som demokrati, jämställdhet och hållbar utveckling måste föras vidare till nästa generation. Uppdraget ska genomsyra hela verksamheten.

Vi förändrar världen - med hjärtat hos varje barn utvecklar vi tron på framtiden!

Inom Barn- och utbildningsförvaltningens centrala funktioner finns Kansliet, under ledning av kanslichef. Kansliet utgör ett ledningsstöd till skolchef, förvaltningsledning och nämnd. Förvaltningens styrprocesser och kvalitetsarbete samordnas av verksamhetscontroller med ansvar för övergripande kvalitetsuppföljning. I Kansliet finns också förvaltningens registrator och en utredare med övergripande ansvar för skoljuridiska frågor samt två kommunikatörer.


ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetscontroller kommer du att vara direkt underställd kanslichefen. Uppdraget innebär ett ansvar för det övergripande kvalitetsarbetet genom att följa upp verksamhetens resultat. Övergripande analyser av resultat och att utarbeta beslutsunderlag för skolchef och nämnd kommer att ingå i uppdraget. Arbetet innebär att kontinuerligt och långsiktigt förhålla sig till årshjulet för planering och uppföljning samt den tidplan som är kopplad till det.

Samordning av arbetet med intern kontroll och revisionens granskningar ingår också i arbetsuppgifterna. I rollen som förvaltningens verksamhetscontroller ingår du i det kommunövergripande kvalitetsnätverket. Du är samordnare för förvaltningens nätverk med utvecklingsledare inom verksamheterna.

Dessutom kommer handläggning av ärenden med kortare framförhållning samt fördjupande utredningar att ingå. Omvärldsbevakning inom utbildningsområdet är en självklar del av uppdraget. Inom kansliet pågår ett löpande arbete med tydliggörande av processer och kvalitetssäkring av riktlinjer och rutiner. För uppdraget krävs god förmåga att hantera olika system för verksamhetsuppföljning och ärendehantering, exempelvis Stratsys och Evolution.

Vi är en modern arbetsplats med öppet arbetsklimat där medarbetarna har möjligheter att utveckla sin potential och där medarbetarnas vilja till personligt ansvarstagande stimuleras. Rollen kräver att du har hög grad av integritet och känner dig bekväm med att arbeta självständigt. Ett professionellt förhållningssätt krävs för att lyckas med uppdraget, vi lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet.


KVALIFIKATIONER
För tjänsten ska du ha relevant akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande med fördjupning exempelvis inom statistik, juridik, kvalitet, utredning. Arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning och politiskt styrd verksamhet, gärna från utbildningsväsendet, är meriterande och du bör vara insatt i gällande författningar. Du ska ha arbetat med uppföljning, kvalificerade handläggningsuppgifter och utredningar. Du ska ha god känsla för analys och statistik samt kopplingen mellan mål, verksamhet och resultat. Särskild kunskap om jämställdhetsintegrering och likvärdighet är meriterande.

Mycket god datorvana och erfarenhet av att hantera IT-system och databaser för verksamhetsuppföljning och ärendehantering är ett krav. Du ska ha en hög administrativ förmåga, uttrycka dig väl i tal och skrift, vara trygg i att hålla presentationer av olika slag samt ha mycket god ordning. Du ska vara ansvarstagande, ta initiativ, kunna arbeta självständigt och samarbeta.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns värdegrund där ledorden är Engagerade, Ansvarstagande och Kompetenta.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tips!
Nyfiken på Luleå? flyttatilllulea.se
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb Visa mindre

Ekonom till expansivt bolag i Luleå!

Har du bakgrund inom redovisning och vill ta nästa kliv i din karriär? Här får du chansen att jobba på ett växande företag som ger dig möjlighet att utvecklas och anta spännande och utmanande uppdrag! Du får en nyckelroll i att utforma affärsstödet genom att arbeta nära kunder och förstå verksamheters behov. Låter det som något för dig? Läs mer och sök redan idag! OM TJÄNSTEN Du blir en del av ett företag som hjälper till att förenkla och effektivisera a... Visa mer
Har du bakgrund inom redovisning och vill ta nästa kliv i din karriär? Här får du chansen att jobba på ett växande företag som ger dig möjlighet att utvecklas och anta spännande och utmanande uppdrag! Du får en nyckelroll i att utforma affärsstödet genom att arbeta nära kunder och förstå verksamheters behov. Låter det som något för dig? Läs mer och sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Du blir en del av ett företag som hjälper till att förenkla och effektivisera arbetssätt och administrativa rutiner för deras kunder för att vara ett självklart affärsstöd inom digitala processer. Här är tjänsten för dig som är nyfiken och lockas av att få utvecklas på en arbetsplats tillsammans med ditt team, och där stort fokus ligger på trivsel och delaktighet.

Du erbjuds


* Ett kommunikativt, analytiskt och problemlösande yrke
* Möjlighet att arbeta nära verksamheter och hjälpa människor i deras vardag.
* Att bli del av ett etablerat och lösningsorienterat team.


Tjänsten är en direkt rekrytering vilket innebär att processen går via Academic Work men du blir anställd hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som affärskonsult har du en viktig roll i att förstå kundernas behov och verksamhet för att sedan teambaserat arbeta fram en teknisk lösning som stödjer kundens arbetssätt.

Du kommer till exempel att:
* Genomföra kundmöten för att få en god förståelse för verksamheten och vilka behov som finns.
* I team analysera och finna välfungerande lösningar i kundens affärssystem.
* Ha ett övergripande systemtänk och fungera som en viktig nyckel mellan företaget och kunden.

VI SÖKER DIG SOM
* Tidigare har jobbat minst ett år som redovisningsekonom eller liknande tjänst och har erfarenhet av bokföring
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
* B-körkort
* Har ett stort ekonomiskt intresse och intresse av teknik

Meriterande för tjänsten är om du har högskoleutbildning inom industriell ekonomi eller liknande.

Stort fokus kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Som person är du:
* Relationskapande
* Problemlösande
* Självgående

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Luleå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Pensionsspecialist inom allmän pension och internationella frågor

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 361 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 600 000 fondbyten och skickar ut 7,7 miljoner orange kuvert. Vi är cirka 1500 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder. Vi gör pensioner enklare! Pensionsmyndighetens utvecklingsavdelning söker nu en pensionsspecialist inom området allmän pension... Visa mer
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 361 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 600 000 fondbyten och skickar ut 7,7 miljoner orange kuvert. Vi är cirka 1500 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder.

Vi gör pensioner enklare!

Pensionsmyndighetens utvecklingsavdelning söker nu en pensionsspecialist inom området allmän pension med inriktning mot internationella frågor.

Utvecklingsavdelningen ansvarar för att koordinera myndighetens strategiska utveckling och att arbeta med konkretisering och genomförande av olika kundbehovsdrivna utvecklingsinitiativ. Avdelningen ansvarar också för utveckling av myndighetens försäkringsprodukter.

På utvecklingsavdelningen är vi idag drygt 80 medarbetare spridda över hela landet som arbetar på ett konsultativt och stödjande sätt och i stor utsträckning i agila arbetsformer. Arbetet innebär även stor samverkan med andra myndigheter och organisationer.


Som pensionsspecialist arbetar du med uppgifter som spänner över en stor bredd. Du driver olika uppdrag, utredningar, remissarbete och granskningar. Du samverkar med andra myndigheter och aktörer på nationell nivå och i vissa fall även på internationell nivå. Arbetet med internationella frågor bedrivs teambaserat inom Pensionsmyndigheten, vilket gör att du kommer att ha en nära samverkan med kollegor från framförallt myndighetens juridikavdelning och produktionsavdelning.

Du kommer ingå i produktenheten som ansvarar för förvaltning, förenkling och vidareutveckling av Pensionsmyndighetens försäkringsprodukter, för kompetens om tjänstepensioner och för omvärldsbevakning av pensionsprodukter. Enheten har även som uppdrag att analysera våra produkter och att utveckla myndighetens riskanalyser kopplat till att förebygga felutbetalningar.

Utbildning och erfarenhet:
Vi söker dig som har en relevant akademisk examen företrädesvis inom statsvetenskap eller juridik alternativt har flerårig erfarenhet av arbete på myndighet med erfarenhet av internationella pensionsfrågor. Du har några års erfarenhet av projektledning eller av att självständigt ha drivit olika uppdrag eller utredningar. Du har även flerårig erfarenhet inom internationella frågor kopplat till EU-lagstiftning.

Du har en mycket god förmåga och erfarenhet av att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som engelska. Du har också vana av att skriva längre formella texter.

Vi ser det som meriterande om du också har följande:
- erfarenhet och kunskap inom allmän pension
- erfarenhet av att arbetat med pensionsfrågor i ett internationellt perspektiv
- erfarenhet från remissarbete


Egenskaper:
Du har ett professionellt arbetssätt, är självgående, driven och har lätt för att sätta dig in i nya verksamhetsområden. Du har en god analytisk förmåga och kan angripa frågor utifrån ett brett perspektiv. Som person är du självständig, kommunikativ och pedagogisk. Du har mycket god förmåga att nätverka, skapa kontakter och samarbeta. Du har också en förmåga att snabbt sätta dig in i olika frågor och hitta lösningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt:
Anställningen är en tillsvidareanställning, med provanställning om sex månader. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

Tjänsten kommer att vara placerad på något av Pensionsmyndighetens kontor. Dessa är Luleå, Söderhamn, Gävle, Karlstad, Stockholm, Visby, Växjö och Halmstad.
Resor förekommer i tjänsten.

Webbaserade urvalstester kan komma att användas i rekryteringsprocessen.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svensk medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.


För mer information:
För mer information kontakta gruppchef Sofie Hammarberg, tel 010-454 20 98.

Fackliga representanter:
Helena Blomkvist, ST, tel 010-454 28 53
Linda Modin, Saco, tel 010-454 33 36

Välkommen med din ansökan senast den 19 mars 2021. Märk din ansökan med PSL 2021-31.

Vi har i denna rekrytering tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas, varför vi undanber oss samtal från säljare. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Ansök    Aug 25    Trafikverket    Verksamhetsanalytiker
Som medarbetare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur. Verksamhetsutvecklare Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter Avdelning Nationell planering har en bred verksamhet som spänner över många olika områden. Vi ansvarar bl.a. för lång- och kortsiktig planering inklusive finansieringsfrågor och styrning av trafik med avgifter. Vi stödje... Visa mer
Som medarbetare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.


Verksamhetsutvecklare

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifter

Avdelning Nationell planering har en bred verksamhet som spänner över många olika områden. Vi ansvarar bl.a. för lång- och kortsiktig planering inklusive finansieringsfrågor och styrning av trafik med avgifter. Vi stödjer bl.a. Trafikverksregionerna i arbetet med att genomföra regionala analyser och åtgärdsvalsstudier samt bryter ned långsiktiga strategiska planer som kan användas vidare i planeringen. I avdelningens ansvar ingår också att ta fram och följa upp statens trafikavtal för interregional kollektivtrafik. Du kommer att ingå i en grupp på ca 20 medarbetare på enhet Verksamhetsstyrning, som är en av 8 enheter på avdelning Nationell planering. Avdelningens medarbetare är spridda inom ett flertal olika orter i landet.

Som verksamhetsutvecklare jobbar du nationellt och stödjer ledningen i utvecklingen av avdelning Nationell Planerings arbete genom att ständigt utveckla och förbättra verksamheten. Du gör detta genom att arbeta med utveckling av processer, arbetssätt och leveranser.

Din roll är att driva och stödja förbättringsarbeten i samarbete med övriga inom och utanför avdelningen. I uppgiften ingår också att samarbeta med övriga Verksamhetsområden inom Trafikverket samt sprida information om förändrings- och förbättringsarbetet. Du genomför uppdrag av karaktären analys, utvärdering, förbättring och utveckling i form av ansvarig eller deltagare i uppdrag/projekt. En annan del är att arbeta med etablering och tillämpning av processmetodik, förvaltningsmodell och ledningssystem.

 

Övrig information

Valbara placeringsorter: Luleå och Solna

På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kvalifikationer

Vi söker dig som


kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket.

har universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp (120p) med inriktning mot verksamhets- och organisationsutveckling, eller annan för tjänsten relevant utbildning och erfarenhet som sammantaget bedöms likvärdigt.

har flera års erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling.

har erfarenhet av att etablera, leda och implementera projekt och uppdrag inom processbaserad verksamhetsutveckling.



Meriterande


Beskriv kortfattat vad som lockar dig i tjänsten, vad du kan bidra med och vilka utmaningar du kan se.



För att bli framgångsrik i rollen som verksamhetsutvecklare hos oss på Planering förväntas att du är resultatinriktad och kan motivera och entusiasmera andra, både ledare och medarbetare, i förändring och utveckling av verksamheten. Struktur samt ordning och reda är också viktiga komponenter för att kunna axla den här rollen. 

Ansökan

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Läs mer här

Trafikverket

https://www.trafikverket.se/

Förmåner för tillsvidareanställda på Trafikverket

https://www.trafikverket.se/om-oss/jobb-och-framtid/att-jobba-pa-trafikverket/Formaner/ Visa mindre

Verksamhetscontroller

Ansök    Mar 12    Luleå kommun    Verksamhetsanalytiker
Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider. Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med närmare 6900 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för k... Visa mer
Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med närmare 6900 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 000 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vill du också spela roll?


Stadsbyggnadsnämndens uppdrag är att i dialog med medborgare och andra aktörer bidra till ett hållbart samhälle. Nämnden ska följa den allmänna utvecklingen inom kommunen och dess närmaste omgivning. Nämnden ansvarar också för den del av exploaterings-verksamheten som inte hanteras av kommunstyrelsen. Stadsbyggnadsnämnden fullgör kommunens uppgifter avseende vatten och avloppsförsörjningen, väghållning och trafikfrågor, parker, naturområden och lekplatser, skogsinnehav samt fastigheter som inte förvalts av annan nämnd eller styrelse.
Stadsbyggnadsförvaltningen omsätter ca 1,1 miljarder per år och har drygt 500 anställda. Stadsbyggnadsförvaltningen består av fem avdelningar och Stab. Staben utgör ett ledningsstöd till förvaltningschef, förvaltningsledning och nämnd. I Staben finns ekonomicontrollers, HR-konsulter, kommunikatörer, registratorer samt IT-samordnare.

Välkommen med din ansökan!


ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetscontroller kommer du att vara direkt underställd stabschefen. Uppdraget innebär ansvar för att följa upp verksamheten. Arbetet innebär att kontinuerligt och långsiktigt förhålla sig till årshjulet för planering och uppföljning samt den tidplan som är kopplad till det. Övergripande analyser och att utarbeta beslutsunderlag för stadsbyggnadschef och nämnd kommer att ingå i uppdraget.

Du fungerar som ett stöd till verksamheten att tillsammans med ekonomicontrollers ta fram relevanta nyckeltal och jämförelser med liknande kommuner. I rollen som förvaltningens verksamhetscontroller ingår du i det kommunövergripande kvalitetsnätverket. Samordning av arbetet med revisionens granskningar ingår också i arbetsuppgifterna.

Handläggning av ärenden med kortare framförhållning samt fördjupande utredningar kommer att ingå och omvärldsbevakning är en självklar del av uppdraget. För uppdraget krävs god förmåga att hantera olika system för verksamhetsuppföljning och ärendehantering, exempelvis Stratsys och Evolution.

Vi är en modern arbetsplats med öppet arbetsklimat där medarbetarna har möjligheter att utveckla sin potential och där medarbetarnas vilja till personligt ansvarstagande stimuleras. Rollen kräver att du har hög grad av integritet och känner dig bekväm med att arbeta självständigt. Ett professionellt förhållningssätt krävs för att lyckas med uppdraget, vi lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet.


KVALIFIKATIONER
För tjänsten ska du ha relevant akademisk utbildning eller erfarenhet vi kan bedöma som likvärdig. Meriterande är erfarenhet av statistik och utredningar. Arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning och politiskt styrd verksamhet är meriterande. Du ska ha arbetat med uppföljning, kvalificerade handläggningsuppgifter och utredningar. Du ska ha god känsla för analys och statistik samt kopplingen mellan mål, verksamhet och resultat.

Mycket god datorvana och erfarenhet av att hantera IT-system och databaser för verksamhetsuppföljning och ärendehantering är ett krav. Du ska ha en hög administrativ förmåga, uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha mycket god ordning. Du ska vara ansvarstagande, ta initiativ, kunna arbeta självständigt och samarbeta.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns värdegrund där ledorden är Engagerade, Ansvarstagande och Kompetenta.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalavdelningen.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb Visa mindre