Lediga jobb som Chefssekreterare i Luleå

Se lediga jobb som Chefssekreterare i Luleå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Luleå som finns hos arbetsgivaren.

Ledningssekreterare till universitetsledningen

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tek... Visa mer
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,9 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 840 anställda och har 17 670 studenter.

De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen.

Vi söker nu en ledningssekreterare till enheten Koordinering och Ledningsstöd som ger ledningsstöd till tre av myndighetens ledningspersoner; en prorektor och två vicerektorer.

Som ledningssekreterare kommer du särskilt ansvara för att:


• Administrera ledningspersonernas kalendrar.
• Koordinera, planera och boka in möten, resor och event.
• Skapa presentationsmaterial och underlag.
• Fungera som ett stöd i administrationen av beslutsmöten.
• Tillhandahålla allmänt administrativt stöd.

Vi erbjuder


• En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap för en hållbar framtid.
• Engagerade kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö.
• En statlig anställning med goda arbetsvillkor.

Läs mer om våra förmåner här.

Kvalifikationer


• Akademisk utbildning som vi bedömer vara relevant för tjänsten, eller motsvarande förvärvad erfarenhet som bedöms som likvärdig.
• Vilja att serva andra.
• Förmåga att arbeta självständigt och effektivt.
• Förmåga att hantera konfidentiell information på ett professionellt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Omfattning och ort
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillsättning av tjänst sker enligt överenskommelse.

Ytterligare information
För ytterligare information är du välkommen att kontakta vicerektor Sara Thorgren, 0920–492342, [email protected] eller avdelningschef Mikael Öqvist, 0920-493228, [email protected]

Fackliga företrädare:
SACO-S Kjell Johansson 0920-49 1529 [email protected] 
OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected]

Ansökan
Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska.

Sista ansökningsdag: 3 juni 2024
Referensnummer: 2056-2024 Visa mindre

Chefssekreterare till psykiatrin, Sunderby sjukhus

Ansök    Feb 22    REGION NORRBOTTEN    Chefssekreterare
Vill du arbeta administrativt inom Division Psykiatris största verksamhetsområde och på så sätt bidra med förändring till verksamheten? Då är du välkommen att söka till oss. Vi söker Vi söker dig som har utbildning som administratör/sekreterare med mycket god förmåga att hantera det svenska språket i tal och skrift samt goda kunskaper i Outlook och Officepaketet. Viktigt med kunskap i journalsystemet för att kunna ta ut statistik samt Ciceron för att d... Visa mer
Vill du arbeta administrativt inom Division Psykiatris största verksamhetsområde och på så sätt bidra med förändring till verksamheten? Då är du välkommen att söka till oss.



Vi söker

Vi söker dig som har utbildning som administratör/sekreterare med mycket god förmåga att hantera det svenska språket i tal och skrift samt goda kunskaper i Outlook och Officepaketet. Viktigt med kunskap i journalsystemet för att kunna ta ut statistik samt Ciceron för att diarieföra handlingar. Meriterande är om du har flerårig erfarenhet av arbete som sekreterare/administratör, samordnande av kontorsövergripande frågor samt om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och om du har arbetat i en liknande roll tidigare.


Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person är du självgående, strukturerad och flexibel. Du värderar och ser nyttan av samarbete med andra.



Det här får du arbeta med

Arbetet som chefssekreterare är varierande med mångfacetterade arbetsuppgifter. I din roll kommer du ge service och administrativt stöd till verksamhetsområdeschefen och stötta klinikledningen utifrån behov. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att samordna ledningens arbete, hantera mötesbokningar, planera möten, protokollskrivande, koordinera verksamhetsbesök samt bidra till kontorsövergripande frågor. Du kommer vara en viktig del i att skapa förutsättningar för verksamhetsområdeschefen och klinikledningen till god struktur och effektivitet i arbetet. Då verksamhetschefen arbetar med en bredd av frågor och verkar i olika sammanhang kommer arbetsuppgifterna variera. Rollen passar dig som tycker om att arbeta med administration i en ständigt föränderlig miljö och du behöver trivas med administrativt arbete.   



Det här erbjuder vi dig

- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård

- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag

- Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/


Information om tjänsten

Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid måndag-fredag med tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.


Tjänsten är inom psykiatrin: Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret.


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Chefssekreterare till Regiondirektören

Ansök    Dec 29    REGION NORRBOTTEN    Chefssekreterare
Region Norrbottens uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kultur. I samverkan med andra aktörer arbetar Regionen för att Norrbotten ska vara ett attraktivt län att bo, leva och verka i. Regionen omsätter cirka 9,5 miljarder kronor och har närmare 7 000 medarbetare. Vi söker Du har arbetat som ledningsstöd i minst 5 år och har som lägst gymnasial utbildning. Eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning är mer... Visa mer
Region Norrbottens uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kultur. I samverkan med andra aktörer arbetar Regionen för att Norrbotten ska vara ett attraktivt län att bo, leva och verka i.
Regionen omsätter cirka 9,5 miljarder kronor och har närmare 7 000 medarbetare.
Vi söker
Du har arbetat som ledningsstöd i minst 5 år och har som lägst gymnasial utbildning. Eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning är meriterande. Uppdraget ställer höga krav på snabba och effektiva leveranser och du har stor erfarenhet att arbeta med administrativa system. För rollen som chefssekreterare krävs att du är bra på att uttrycka dig både i tal och skrift.
Som person har du hög integritet och är ansvarsfull. I ditt arbete planerar, organiserar och prioriterar du på ett effektivt sätt. Du kan snabbt sammanställa information och självständigt söka svar på olika frågeställningar. Arbetet kräver att du är flexibel och är van att arbeta med flera uppdrag samtidigt. Du är strukturerad, lyhörd och har god administrativ förmåga. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Det här får du arbeta med
Som chefssekreterare ger du ett kvalificerat administrativt stöd till Regiondirektören och är en viktig länk för både externa och interna kontakter. Du deltar vid Regiondirektörens ledningsmöten där du medverkar till att underlag tas fram, skriver protokoll och följer upp att beslut effektueras. Du planerar på kort och lång sikt, skapar ordning och sköter förberedelser av olika slag. I rollen som chefssekreterare ansvarar du för att upprätthålla olika typer av dokument och presentationer, hanterar e-postadministration, skriva underlag till brevsvar och planera och koordinera arbetet. 
Uppdraget är varierande med både kortsiktiga praktiska arbetsuppgifter och mer långsiktiga uppdrag och planering. Du har förmåga att se helheten och samband, är van att ligga steget före och drivs av att förenkla och förbättra administrativa rutiner. 

Det här erbjuder vi dig
- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
- Länk till våra förmåner
-  
-  
Information om tjänsten
Tillsvidareanställning 
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och godkänd säkerhetsprövning är ett krav för giltigt anställningsavtal. 
Tillträde sker enligt överenskommelse 


Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administrativt chefsstöd till Region Norrbotten

Ansök    Jul 11    REGION NORRBOTTEN    Chefssekreterare
Länsklinik Obstetrik och Gynekologi bedriver bred verksamhet inom både gynekologi och obstetrik på Norrbottens samtliga fem sjukhus. BB-, förlossningsvård och gynekologiska slutenvården är koncentrerad till Gällivare och Sunderby sjukhus. Inom hela länskliniken arbetar upp emot 160 medarbetare. Sedan juni 2016 är länskliniken HBTQ-certifierad vilket innebär att samtlig personal har fått gå en fördjupad utbildning med fokus på normer, jämställdhet och jämli... Visa mer
Länsklinik Obstetrik och Gynekologi bedriver bred verksamhet inom både gynekologi och obstetrik på Norrbottens samtliga fem sjukhus. BB-, förlossningsvård och gynekologiska slutenvården är koncentrerad till Gällivare och Sunderby sjukhus. Inom hela länskliniken arbetar upp emot 160 medarbetare. Sedan juni 2016 är länskliniken HBTQ-certifierad vilket innebär att samtlig personal har fått gå en fördjupad utbildning med fokus på normer, jämställdhet och jämlikhet.
Läs mer om oss på www.norrbotten.se, www.bebisinorr.se och www.gyninorr.se

Vi söker
Vi söker dig som har läkarsekreterarutbildning eller utbildning inom vårdadministration, med några års erfarenhet av arbete som vårdadministratör/läkarsekreterare. Du är väl förtrogen med Word, Power Point och Excel. 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad, serviceinriktad, självgående och har en god problemlösande förmåga. Du är även uthållig och har en god samarbetsförmåga där du värderar och ser nyttan av att arbeta tillsammans med andra. 

Det här får du arbeta med
Dina arbetsuppgifter som sekreterare består i huvudsak att vara ett administrativt stöd till länschef och övriga chefer och sekreterargruppen  inom verksamhetsområdet. Du kommer även att vara ett administrativt stöd till samverkansgruppen.
Arbetsuppgifterna består även av planerings- och uppföljningsarbete inom VO obstetrik och gynekologi i länet samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Du deltar som administrativt stöd och kompetens i olika processgrupper samt ansvarar för den administrativa hanteringen av patientsäkerhetsutredningar med mera. Du kommer även att ansvara för enhetens diarieföring. I arbetet ingår VAS-dokumentation vid behov.

Det här erbjuder vi dig
- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
- Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/Jobb-och-utbildning/Jobba-hos-oss/
Information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillträde sker enligt överrenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Chefsstöd/handläggare till verksamhetsområde Luleå

Ansök    Nov 3    Kriminalvården    Chefssekreterare
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Luleå består av anstalterna Luleå och Haparanda samt häktet Luleå. Vi utökar nu vår verksamhet både i Luleå och Ha... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Verksamhetsområde Luleå består av anstalterna Luleå och Haparanda samt häktet Luleå. Vi utökar nu vår verksamhet både i Luleå och Haparanda och söker därför handläggare/chefsstöd med placering i Luleå.

ARBETSUPPGIFTER
Som chefsstöd är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att stödja kriminalvårdschefen att nå verksamhetens mål, bibehålla en god arbetsmiljö och möjliggöra ett närvarande ledarskap. Du ska även bistå kriminalvårdsinspektörerna (första linjens chefer) med samordning av övergripande processer för verksamhetsområdet genom uppföljning, utredning, handläggning och administration. Till arbetsuppgifterna hör att bistå kriminalvårdschef samt kriminalvårdsinspektörer med praktisk samordning av processer gällande exempelvis utbildning, rekrytering och rehabilitering inom verksamhetsområdet. Du kommer som direkt underställd kriminalvårdschefen vara ett nära stöd till denne och ska kunna hantera hastigt uppkomna frågor.

I rollen ingår även att samordna, handlägga och bereda ärenden med olika tidsperspektiv samt att på uppdrag av kriminalvårdschef och lokal ledningsgrupp stötta i vissa administrativa frågor, som till exempel att ta fram beslutsunderlag och andra underlag till ledningsgruppsmöten, skyddskommittéer och förhandlingar samt genomföra och hantera remisser. Tillsammans med lokal ledningsgrupp kommer du att arbeta för enhetlighet inom verksamhetsområdet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är har lätt att skapa kontakter och arbetar bra med andra. Vidare strukturerar du upp ditt arbete och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du arbetar serviceinriktat och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Akademisk examen med inriktning HR/personal alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer likvärdigt
• Erfarenhet av utredningsarbete, beredningsprocesser och ärendehandläggning
• Erfarenhet av samordning av administrativt arbete med komplexa frågor
• Erfarenhet av att driva, leda och underhålla processer med flera aktörer
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• Körkort B

Vi ser det som meriterande om du har:
• Erfarenhet av liknande arbete som chefsstöd
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling
• Erfarenhet av förändringsarbete
• Erfarenhet av att arbeta i personaladministrativa system

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Office Administrator till Bastard Burgers

I tjänsten som Office Administrator på Bastard Burgers kommer dina huvudsakliga uppgifter att vara vår kontakt med myndigheter, ansökningar tillstånd mm. Du ska vara spindeln i nätet när det gäller projekten inför öppning av nya restauranger, där du ska se till att alla bitar är på plats inför öppningen och att uppstarten får bästa möjliga förutsättningar.Du kommer även ha kontakt med myndigheter och vissa leverantörer när det kommer upp frågor på red... Visa mer
I tjänsten som Office Administrator på Bastard Burgers kommer dina huvudsakliga uppgifter att vara vår kontakt med myndigheter, ansökningar tillstånd mm. Du ska vara spindeln i nätet när det gäller projekten inför öppning av nya restauranger, där du ska se till att alla bitar är på plats inför öppningen och att uppstarten får bästa möjliga förutsättningar.Du kommer även ha kontakt med myndigheter och vissa leverantörer när det kommer upp frågor på redan existerande restauranger.Leverantörer som du kommer jobba är framförallt inriktade mot bygg, du kommer inte jobba med mat eller dryck leverantörer. Du kommer att se över vissa ekonomiska delar så som att attestera fakturor. Du kommer även ansvara för att stötta dina kollegor på Bastard Burgers huvudkontor administrativt. Vi söker en person som är väldigt strukturerad och självgående.Du ska klara av att jobba mot deadlines.Du som söker bör ha minst 1-2 års liknande arbetserfarenhet, där du jobbat administrativt och gärna jobbat med myndigheter tidigare. Du kommer vara placerad på Bastard Burgers Huvudkontor i Luleå.Tjänsten tillsätts i mitten av november. Visa mindre

Chefssekreterare till Norrbottens Flygflottilj

Ansök    Sep 17    Försvarsmakten    Chefssekreterare
Befattningen erbjuder Som chefssekreterare på Norrbottens flygflottilj/F21 ingår du i förbandsledningen och har en viktig roll som innebär stor bredd och variation i arbetsuppgifterna. Du har det övergripande ansvaret för att samordna och stödja ledningens olika verksamheter, såväl internt F 21 och Luleå garnison som externt vid kontakter med myndigheter, organisationer och näringsliv. Du kommer i tjänsten att få agera med frihet under ansvar och med bef... Visa mer
Befattningen erbjuder

Som chefssekreterare på Norrbottens flygflottilj/F21 ingår du i förbandsledningen och har en viktig roll som innebär stor bredd och variation i arbetsuppgifterna. Du har det övergripande ansvaret för att samordna och stödja ledningens olika verksamheter, såväl internt F 21 och Luleå garnison som externt vid kontakter med myndigheter, organisationer och näringsliv. Du kommer i tjänsten att få agera med frihet under ansvar och med befattningen följer ett stort mått av förtroende och krav på integritet.

Om enheten

F 21 är en av Luleås största arbetsplatser och är en verksamhet som är under förändring och tillväxt. Försvarsmakten och F 21 är ett lag och denna tjänst medger möjligheter till att vara med och bidra. F 21 är en arbetsplats med god stämning och möjlighet till friskvårdstimmar på arbetstid. Därtill kommer ett krav om att upprätthålla sin fysiska standard och vara krigsplaceringsbar.

Då vår nuvarande chefssekreterare efter årsskiftet går i pension söker vi hennes efterträdare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Chefssekreteraren stödjer och deltar i möten, seminarium och övningar. Som chefssekreterare ligger du steget före, har en övergripande kontroll på kalenderhantering, beställningar, underlag och ärendeflöde. Du är även budgetansvarig för flottiljledningen. Verksamheten ställer krav på hög service och stöd för förbandschefen och dennes ställföreträdare.

Du har det övergripande ansvaret för att samordna och stödja ledningens olika verksamheter, såväl internt inom F21 och Luleå garnison som externt vid kontakter med myndigheter, organisationer och näringsliv.

Du kommer även att bli krigsplacerad och att deltar i övningsverksamheten.

Kvalifikationer


• Treårig gymnasiekompetens (med godkänt betyg i alla ämnen) eller likvärdig utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Aktuell och relevant erfarenhet av motsvarande tjänst och arbetsuppgifter i myndighet eller större företag
• Mycket goda IT-kunskaper
• Goda användare av de i MS Office ingående delarna
• Goda kunskaper i både svenska och engelska – i såväl tal som skrift
• Körkort B (manuell)

Meriterande


• Erfarenhet av SAP/PRIO
• Erfarenhet av VIDAR
• Erfarenhet – under senaste tio åren – av sekreterarbefattning i Försvarsmakten

Personliga egenskaper

För att du ska trivas och passa på utlyst befattning behöver du vara en ansvarstagande, strukturerad, noggrann och serviceinriktad person med hög integritet. Du är van vid att arbeta under tidspress - utan att ge avkall på kvalitet i arbete - och du har ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt.

Du både uppskattar och är bra på att agera såväl självständigt som tillsammans med kollegor mot satta mål och är i kontakt med andra lyhörd, utåtriktad och förtroendeskapande.

Du bör trivas i en miljö som igenkänns av högt arbetstempo med en blandning av rutinärenden och nya administrativa utmaningar.

Flexibel, öppen för snabba förändringar och omprioriteringar.

Som person är du driftig och har en utvecklad förmåga att samordna och att hålla många bollar i luften.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Avser tillsvidareanställning på heltid, som inleds med sex månaders provanställning för den som inte redan är anställd i Försvarsmakten.

Tillträde enligt överenskommelse.

Resor och deltagande i övningar ingår på befattningen.

Upplysningar

Har du frågor om befattningen är du välkommen att kontakta Lena Korva på telefon 0920-234102.

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Helena Soläng på telefon 070-836 16 32.

Fackliga kontaktpersoner

OFR/O Maria Omark, OFR/S Karina Jönsson, SACO Anders Brunström och SEKO Lars Bäckström.

Samtliga nås via växeln 0920-23 40 00.

Välkommen med din ansökan senast 2021-10-07. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du anser dig lämpad för denna befattning.

 

 

 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Norrbottens flygflottilj, F 21, är Sveriges nordligaste flygflottilj. Huvudbasen är i Luleå, med sidobaser i Jokkmokk och Vidsel.
F 21 övar kontinuerligt för att kunna leverera följande luftoperativa förmågor i såväl fred, kris som krig:

- Kontroll av luftrummet.
- Mark- och sjömålsbekämpning.
- Underrättelseinhämtning.
- Luftburen transport.
- Stöd till övriga stridskrafter, totalförsvaret och samhället i övrigt.

F 21 försvarar - tillsammans med övriga förband i Försvarsmakten - Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer.

Tillsammans med övriga flygvapnet bevakar och skyddar vi Sveriges luftrum dygnet runt, året runt.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Chefssekreterare till Verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndi... Visa mer
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig myndigheten i ett spännande utvecklingsarbete med en tydlig målbild. Vi strävar efter att vara en erkänd kunskapsaktör, en ledande utvecklingsaktör, en förebyggande stödaktör och en pådrivande rättighetsaktör.
Vi söker nu en chefssekreterare till Verksamhetsstödsenheten. Placeringsort är Luleå men beroende på sökandes kompetens kan placering vid något av våra andra kontor komma ifråga.
Verksamhetsstödsenheten inrättades 1 januari 2019 som ett led i ett myndighetsövergripande förändringsarbete och omfattar för närvarande 26 medarbetare.
Verksamhetsstödsenheten tillhör verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd. Vi ger stöd till verksamhetsområdets chefer så att de kan fokusera på ledarskapet och till våra medarbetare så att de kan fokusera på våra målgruppers behov. Vi ger bland annat stöd inom områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, personaladministration, bidragshantering och kursadministration.


ARBETSUPPGIFTER
Chefssekreteraren kommer att följa verksamhetsområdeschefens agenda och det innebär att dagarna kan innehålla olika arbetsuppgifter beroende på vad som händer i och utanför verksamhetsområdet. Fokus i arbetet kommer att innebära att vara ett nära stöd till verksamhetsområdeschefen samt agera sekreterare vid flertalet mötesforum.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
• Vara ett nära stöd till verksamhetsområdeschefen i vardagen exempelvis koordinera förfrågningar, koordinera resor, hantera kalender och liknande. Ge annat löpande administrativt stöd vid behov.
• Vara sekreterare vid möten i Verksamhetsområdets ledningsgrupp, samverkansgrupp och planeringsgrupp.
• Planera, strukturera och administrera aktiviteter såsom chefsmöten för verksamhetsområdets samtliga chefer, ledningsgruppens möten etc. Se till att allt praktiskt runt dessa sammankomster fungerar smidigt.
• Administrera beslut, föredragningar samt upprätta beslutsförslag.
• Ansvara för att se till att verksamhetsområdeschefens allmänna handlingar diarieförs.

Du kommer att finnas i ett sammanhang tillsammans med övriga funktioner i verksamhetsområdeschefens planeringsgrupp.

Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder Teams, Skype och Zoom för arbete och möten på distans. Resor i tjänsten kan förekomma.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Studier från högskola, universitet eller annan eftergymnasial utbildning, inom ett för specialpedagogiska skolmyndigheten relevant område.
• Minst 3 års erfarenhet av att vara ett nära administrativt stöd till en chef eller beslutsfattare i offentlig förvaltning eller privat näringsliv.
• Minst 3 års erfarenhet av att koordinera möten, konferenser eller andra större sammankomster.
• Erfarenhet av arbete på statlig myndighet eller kommun, gärna inom förvaltning, beslutsadministration eller styrning.
• Mycket goda kunskaper att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska och engelska.
•Goda kunskaper i Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint).

Det är meriterande om du har:
•Goda kunskaper i system för verksamhetsplanering, uppföljning och ärendehantering, exempelvis Stratsys och W3D3.
• Erfarenhet från skolvärlden eller ett för Specialpedagogiska skolmyndigheten relevant område.
• Kunskap i svenskt teckenspråk.

Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person trivs du att arbeta i en verksamhet som är i ständig utveckling och förbättring och har förmågan att hålla i och hålla ut. Du är tillgänglig och prestigelös, med en god förmåga att söka lösningar tillsammans med andra. Du har lätt för att se helheten och har en förmåga att prioritera. Du är ansvarstagande och agerar när det behövs. Du är nyfiken och alltid villig att utveckla nya förmågor.

För att lyckas i rollen som chefssekreterare behöver du även:
• Vara representativ, serviceinriktad och samarbetsorienterad med hög förmåga att bygga relationer med andra inom och utanför myndigheten.
• Kunna hantera många arbetsuppgifter parallellt, samtidigt som att du arbetar systematiskt på att få dem gjorda.
• Vara noggrann i lösandet av dina arbetsuppgifter.
• Ha förmågan att leda dig själv i din vardag och arbeta självständigt mot ett gemensamt mål.
• Ha integritet och förmåga att lyfta hinder för att du ska kunna lösa dina arbetsuppgifter.



ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

I denna rekrytering samarbetar SPSM med ManpowerGroup/Jefferson Wells.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Ledningssekreterare

Staben är en del av universitetets centrala verksamhetsstöd. Staben har i uppdrag att säkerställa ett väl fungerande administrativt stöd till bland annat fakultetsnämnderna och universitetsledningen. Vi söker nu en ledningssekreterare till universitetsdirektören och prorektorerna. Du kommer att arbeta i team tillsammans med rektors sekreterare, nämndernas sekreterare samt ledningskoordinator. Arbetsuppgifter Som ledningssekreterare är dina arbetsuppgif... Visa mer
Staben är en del av universitetets centrala verksamhetsstöd. Staben har i uppdrag att säkerställa ett väl fungerande administrativt stöd till bland annat fakultetsnämnderna och universitetsledningen.

Vi söker nu en ledningssekreterare till universitetsdirektören och prorektorerna. Du kommer att arbeta i team tillsammans med rektors sekreterare, nämndernas sekreterare samt ledningskoordinator.

Arbetsuppgifter
Som ledningssekreterare är dina arbetsuppgifter att: 
* Administrera universitetsdirektörens och prorektorernas kalendrar, planeringar och bokningar
* Administrera och bereda ärenden utifrån universitetsdirektörens och prorektorernas behov
* Koordinera, samordna och kvalitetssäkra ärenden och handlingar till möten samt ansvara för protokoll
* Ge stöd och service åt universitetsledningen
* Utveckla rollen som ledningssekreterare
* Utveckla arbetet med informationshanteringssystemet Platina och meetings plus.

Staben arbetar aktivt med ständiga förbättringsarbeten.  I rollen som ledningssekreterare kommer du också att vara involverad i införande- och förändringsarbetet gällande mötesverksamheten i universitetets digitala informationshanteringssystem Platina. Du kommer att vara ett stöd i frågor kring ärendehantering och medverkar i arbetet med att utveckla arbetssätt och rutiner och kring ärende- och beslutshantering.

Som ledningssekreterare har du även en stödjande och konsultativ roll inom ditt ansvarsområde gentemot ledningen. Tjänsten kräver engagemang, noggrannhet, omdöme och god förmåga att kommunicera. I tjänsterna ingår administrativa och förvaltande uppgifter, mindre utredningsuppdrag och du ska bidra till en kontinuerlig kvalitetssäkring och utveckling av rutiner och riktlinjer.

Kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har relevant akademisk examen för tjänsten eller motsvarande kompetens. Du har erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete eller ledningsstöd i en större organisation. Du bör vara service- och lösningsinriktad. Arbetet är periodvis i ett högt tempo och kräver att du har förmåga att arbeta med många olika uppgifter samtidigt, därför bör du ha god samarbetsförmåga, vara driftig och stresstålig.

Du är ansvarsfull och ordningsam samt har öga för att se möjligheter till förbättring och effektivisering, där du bidrar till ett ständigt förbättrings- och förändringsarbete. Goda IT-kunskaper är en förutsättning, samt att du har en god kommunikationsförmåga både i tal och skrift och har goda kunskaper i svenska och engelska. Du har förmåga att skapa goda kontakter med olika intressenter, van att prioritera samt tar egna initiativ.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, stor känsla för service och hög personlig integritet. Du är noggrann och ansvarskännande.

Omfattning
Tillsvidareanställningar på heltid. Provanställning kan eventuellt tillämpas.

Information
För ytterligare information är du välkommen att kontakta: Anna Lindahl, [email protected]

Facklig företrädare:
SACO-S Christer Gardelli, 0920-49 18 09 [email protected], OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected]

Luleå tekniska universitet arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald som bidrar till en kreativ studie- och arbetsmiljö. Universitetets värdegrunder bygger på respekt, tillit, samarbete, öppenhet och ansvar.

Ansökan
Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och kopior av verifierade examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Både ansökan och examensbevis ska vara skrivna på svenska eller engelska.

Referensnummer: 1092-2019
Sista ansökningsdag: 2019-04-08 Visa mindre